Forum

Kommentarer til »Mangler mit Elstar en bestøversort?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Mangler mit Elstar en bestøversort? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carl Terkildsen, 27. november 2006 kl. 18.19

Hovedårsagen er sansynligvis at der ikke er tilstrækkeligt med bier eller andre "bestøverinsekter" i haven.

Et forsøg har vist, at hvis man sætter bistader op i frugtplantager kommer der ca. 60% mere frugt.

Venlig hilsen
Carl Terkildsen.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob, 27. september 2009 kl. 15.31

Undskyld, jeg bringer denne gamle tråd på banen, men Karna Maj skriver – at Rød ananas og Elstarkan bestøve hinanden. Er det ikke forkert? i følge min lille æbletræs viden er det da netop to træer der ikke går sammen.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 27. september 2009 kl. 20.35

Hvis vi ser på bestøvningsoversigten fra frugt- og prydtræklubben har du ret. På følgende link kan du se hvad der kan bestøve Elstar www.frugtogprydtraeklubben.dk/downloads/Bestoevningsskemaer.pdf

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob, 27. september 2009 kl. 20.49

Jah, jeg syntes da nok!

Det forøvrigt et godt link du giver der. Tak!

Nyt svar til emnet »Mangler mit Elstar en bestøversort?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Mangler mit Elstar en bestøversort?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider