Forum

Kommentarer til »Inspiration til en vintergrøn have«

På denne side finder du kommentarer til teksten Inspiration til en vintergrøn have. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 3. januar 2007 kl. 9.21

Hvor det dejligt at se den gode omtale af anderledes stedsegrønne planter til haven. Det giver inspiration til at prøve andet end taks,thuja og cypres.

Anne Marie

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 4. januar 2007 kl. 20.47

Helt enig. Har alle de nævnte i min have, og det er en grøn fornøjelse, især om vinteren. I den milde vinter venter jeg gerne med grandækningen, men når forårssolen og barfrosten melder sig, er den vigtig for disse planter. Hebe findes jo i mange afskygninger. Efter at mine første, for en halv snes år siden, gik til, fandt jeg frem til nogen, som har været vinterhårdføre -med grandækning! Men der er kommet flere nye og blomsterrige arter, som ikke er det. De egner sig dog fortrinligt som krukkeplanter, hvis man kan opbevare dem i koldhus/frostfrit vinteren igennem.

Knud

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Knudsen, 15. september 2007 kl. 10.50

Hvad er en hebe

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Pietens, 6. oktober 2007 kl. 9.43

Hej, andgående Hebe. På Jungshoved kirkegård, Sjælland. står der en hebe på ca. 1 m. i højden og ca. 1,75 cm. i breden. den har dårlige betingelser idet det er ud til vandet og der er ikke givet nogen bestemt jord, den får aldrig nogen gødning eller pasning. den bliver klippet med el hækkesaks en gang imellem når vi husker det.

Før gravermedhjælper ved kirken.

Marianne Pietens

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Pietens, 6. oktober 2007 kl. 9.46

P.S. den bliver aldrig vinterdækket.

og den er købt i netto for 20 kr.

Nyt svar til emnet »Inspiration til en vintergrøn have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Inspiration til en vintergrøn have«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider