Forum

Kommentarer til »Forkultiver lathyrus i mælkekartoner«

På denne side finder du kommentarer til teksten Forkultiver lathyrus i mælkekartoner. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 21. maj 2003 kl. 1.07

Gennem vel 4 år har jeg også brugt afklippede mælkekartoner til lathyrus samt til tomatillo og andre planter, der kræver dybde. Og for at de kan stå længe, kommer jeg nederst almindeligt pottemuld i og spiremuld øverst.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 7. juni 2005 kl. 7.48

Jeg fulgte Iben Henriette Olsens råd – og tak for det. Det virkede, kartonerne var utrolig nemme at placere indendørs indtil de kunne komme ud i haven. Men I.H.O. skriver at kartonen "klippes bare op og ud kommer lathyrusplanten".

Hendes råd vil jeg hermed videreudvikle. Jeg skar (ca. 1 cm. nedefra) bunden af mælkekartonen med en skarp hobbykniv og kunne derefter lade plante og jord glide direkte ned i hullet som jeg i forvejen havde gravet ud.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Baynes, 16. april 2006 kl. 8.25

Jeg har i år forsøgt at så Lathyrus i toiletruller, men da jeg ikke havde gemt nær nok, lavede jeg nogle ruller omkring et tomt olivenglas af et par lag avispapir, som jeg satte tæt i en hobbykasse. rullerne er ret tynde så der bliver plads til flere. De første har jeg plantet ud i en krukke i drivhuset i går og de har fine rødder, samtidig er det nemt lige at rive hul på avisrullen når de skal plantes om.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Andrés, 20. april 2009 kl. 11.22

Tak for tippet. Så slipper man for risikoen for, at de knækker i al deres sprødhed, når de vokser til. Er der iørigt ikke noget med, at man skal nippe dem for at sikre forgrening? Er der en, der vil være sød at repetere fremgangsmåden?

Mange tak!

Nyt svar til emnet »Forkultiver lathyrus i mælkekartoner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Forkultiver lathyrus i mælkekartoner«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider