Forum

Kommentarer til »Fjernelse af tidsler«

På denne side finder du kommentarer til teksten Fjernelse af tidsler. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Sandberg, 22. maj 2003 kl. 8.32

En anden måde at komme tidsler til livs på, er at drysse salt ned i hjertet af tidslerne, altså inden de går i stok. Det virker også på mælkebøtter.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 10. september 2008 kl. 14.39

Hvis man vil af med sine tidsler og ikke vil have at de kommer igen så vand dem med kogende vand.

nå jeg opdager en tidsel i min have så koger jeg noget vand i elkedlen og går ud og vander tidslen den bliver med det samme sort og efter et par dage er den helt væk.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. september 2008 kl. 15.14

Jeg ville nok vælge at benytte mig af et mælkebøtte jern, hvis der kun er tale om nogle ganske få, for det med det kogende vand fungere udemærket men måske lidt besværligt. Har man derimod mange af dem må man igang med det store lugearbejde. Selvom de er nogle stride nogle kan man sagtens få bugt med dem,men det tager tid. Er de i græsplænen kan klipning efterhånden gør det af med dem.Hvis man ikke vil gå hård til værks og sprøjte dem engang for alle kan man også benytte sig af lidt eddike (selvom det er forbudt).Jeg ville ikke bruge saltet, da det ophobes i jorden. Men generelt er det næsten nemmere med en cirkelhakker, da man med en uges mellemrum blot går sine bede i gennem og hakker de skud op der er kommet til syne. I løbet af et år eller to har man efterhånden udryddet det meste af den. Iøvrig kan man også risikere at ødelægge andre planter ved brug af eddiken eller saltet

Nyt svar til emnet »Fjernelse af tidsler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Fjernelse af tidsler«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider