Forum

Kommentarer til »Kan hvidløg tåle frost?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan hvidløg tåle frost? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 7. februar 2007 kl. 11.30

Den er helt galt denne vinter. Hvidløgene er kommet op i en højde af ca. 20 cm pga varmen i efteråret og dec. og jan. og toppene er nu med frosten for 14 dage siden fuldstændig slatne.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Kipp, 7. februar 2007 kl. 18.23

Hej

Mine hvidløg står også med store toppe nu, og ser en smule slatne ud – svjv tåler de ikke hård frost, jeg har lagt et godt lag blade ud mellem rækkerne og håber det er nok til at beskytte dem. Men nu må vi se om de kommer sig flot til foråret.

/Christian

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Tversted – Northern Nursery, 8. februar 2007 kl. 19.07

Hvidløg tåler i reglen en ca 35C graders frost eller mere. Specielt hvis de er relativt tørre. Toppene plejer også at overleve frost fint.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 12. april 2007 kl. 10.42

Status på hvidløgene: Ud af ca. 50 planter har kun 8 klaret vinteren. Resten er splattet ud – også selve løget i jorden. Jeg har heldigvis taget mine forholdsregler og sat yderligere 25 fed i februar. De er komme op nu og er ca. 4–5 cm høje.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Rou, 4. oktober 2008 kl. 21.17

Hejsa!

Mine Hvidløg er blevet sat i april mnd. og bygyndte at spire (der var rødder og spiring allerede) efter få uger. I starten af juli blev de visne og jeg tænkte ØV! Men nu er toppene blevet a 20 cm. lange igen så jeg håber da de kommer og bliver nogle fine hvidløg til næste år.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 4. oktober 2008 kl. 22.52

Hej kim...

Ja hvidløg kan tåle frost...det er bedst at plante dem på denne årstid og høste dem igen i...mener i juli–august...men der skal toppen ikke tørre som hos andre løg men være grønne chek det ved at grave ned til et løg og se om den er ok til at grave op...

mvh erik esb ø

Nyt svar til emnet »Kan hvidløg tåle frost?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan hvidløg tåle frost?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider