Forum

Kommentarer til »Hvorfor bliver mine sellerier så små?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor bliver mine sellerier så små? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 14. februar 2007 kl. 6.55

Erfarne folk har fortalt mig, at det i selleriernes vækstperiode er en dødssynd at rive jord ind mod planterne.

Desuden er det en god ide løbende at dreje de stængler af, som lægger sig på jorden.

I øvrigt er stængler med blade glimrende som del af eksempelvis en suppekvast.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 16. februar 2007 kl. 20.59

Som der står på al selleriudplantning, rod og top skal være i jordhøjde. Min havejord er neutral ph.

Fornyelig fik oplyst at gartnere skar rødderne af rundt om selleriroden. Den gør man vist også om sellerier? Hvem kan fortælle om formålet? håp

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 18. august 2008 kl. 20.49

Selleri er en sulten plante. Jeg graver en skovlfuld møg ned hvor hver plante skal være.De kan ikke få nok.Samtidig giver jeg dem NPK. Nu i dag er de små 10 cm i diameter

Nyt svar til emnet »Hvorfor bliver mine sellerier så små?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor bliver mine sellerier så små?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider