Forum

Kommentarer til »Opbevar georgineknoldene i flamingokasser«

På denne side finder du kommentarer til teksten Opbevar georgineknoldene i flamingokasser. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kaj Lunde Jensen., 15. februar 2007 kl. 18.01

Må jeg få nogle forslag til gødning af vort georginbed.

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Ulvbjerg, 7. oktober 2008 kl. 21.28

Jeg opbevarer selv mine geoginer i flamingokasser med megen held og i en mørk frostfri kælder (min mands smøregrav), men jeg kunne godt tænke mig at vide om geoginerne kan smitte hinanden rent farvemæssigt da mine snart kun består af en farve?

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. oktober 2008 kl. 20.28

Dette spørgsmål er flere gange stillet i Havenyt, men jeg har endnu ikke set nogen forklaring på det.

Nogle af mine Georginer har også skiftet farve.

De bliver ved opgravningen mærket med farvet strikkegarn, og til foråret gravet ned i grupper med samme farve.

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 9. oktober 2008 kl. 19.24

Jeg tror ikke de kan skifte farve men nogle er mere sarte og døer medens andre bare bliver større og større. De små nye knolde jeg køber hver forår har jeg svær ved at overvinter. Men hvis der kommer en forkert farve i en gruppe kan det så ikke være en lille knold der er blevet glemt året før. Med de milde vinter vi har kan de overleve ude.

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 9. oktober 2008 kl. 19.46

Hej Anna... du er nok inde på den rette løsning, selvfølgelig er det en glemt lille knold fra året før. Tak.

Men hvorfor har du svært ved at overvintre dem. Efter opgravning skyller jeg jorden af knoldene og lader dem tørre et par dage. Lægges i flamingokasser med en avis over og placeres i bryggerset. De enkelt lange skud der fremkommer under avisen knækkes bare af.

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 10. oktober 2008 kl. 18.50

Det er kun de meget små knolde der tørre helt ind selv om jeg prøver at lægge dem i vand. Det er især dem med røde blade og dem med meget store blomster der giver mig problemer men jeg har da efterhånden ca 60 forskellige.

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. oktober 2008 kl. 20.52

Jeg glemte lige en ting Anna, et par gange i løbet af vinteren bliver knoldene overbruset med vand i forstøver flaske. Det giver lidt fugtighed så de ikke helt udtører. Jeg har også nogle med røde blade men de fleste er med store blomster. Ja, antallet af knolde fordobles heldigvis hvert år ved deling, nu kniber det bare med pladsen.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 11. oktober 2008 kl. 19.31

Hej. Mogens.

Hvor i landet boer du. Jeg tænkte på om vi måske kunne bytte knolde hvis du har nogle jeg ikke og omvendt. Jeg boer i midtjylland

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. oktober 2008 kl. 20.58

Hej Anna.

Jeg bor på Sjælland, og mine Geoginer er de almindelige man kan købe alle steder, så det er nok ikke ulejligheden værd. De var flotte lige indtil den kraftige blæst forleden dag væltede hele molevitten.

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 11. oktober 2008 kl. 21.36

Nej det er det vist ikke med de benzinpriser. Blæsten var også meget hård ved mine selv om at jeg har sat stativ lavet af rivnet over dem

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. oktober 2008 kl. 22.03

Jeg skulle være smart i foråret da jeg gravede knoldene ned meget tæt, for så de kunne støtte hinanden. Det viste sig nu ved den kraftige blæst at være en dårlig ide, da det hele væltede.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Ulvbjerg, 14. oktober 2008 kl. 22.10

Der er nok noget rigtigt i at mange er mere sarte end andre og dermed dør hurtigt og så har jeg kun de sejlivede tilbage.

Men en anden ting er: overlever snegleæg (dræber) i knoldene, der er en der gerne vil bytte!,man skulle ikke tro det, da sneglene jo ikke angriber lige med det samme?

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. oktober 2008 kl. 23.13

Jeg nægter at tro at dræbersneglens æg kan overleve en lang tør vinter indendørs, da disse snegle åbenbart dør ved lang tids tørke udendørs. Det har vi set i denne sommer hvor bestanden er blevet mindre.

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Olesen, 22. marts 2009 kl. 10.40

Havde arvet nogle geoginer, med blå blade, men de gik til, i løbet af 2–3 års vinteropbevaring, har en bekendt, som vinter opbevarer hendes i kasser, som står på halmfyret, det må da siges at være varmt og tørt, men de kommer altid, så?.

Nyt svar til emnet »Opbevar georgineknoldene i flamingokasser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Opbevar georgineknoldene i flamingokasser«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider