Forum

Kommentarer til »Kan vi slå en meget lang græsplæne i februar?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan vi slå en meget lang græsplæne i februar? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Dahlin, 16. februar 2007 kl. 10.36

Jeg har netop slået min græsplæne af samme grund (på højeste indstilling).

Jeg var splittet, da jeg enten skulle passe på mit græs, eller på mine tusindvis af forårsløg i plænen – som bevirker, at jeg først kan begynde at slå græs til maj, når de er afblomstret. Til den tid ville jeg ikke være kommet igennem plænen med en klipper, og jeg vil altså ikke i gang med en le!

Så jeg valgte det mindst slemme af de to onder, og har slået plænen før forårsløgene kommer op. Jeg giver den gødning i april som plaster på såret, og håber på den tilgiver mig.

P.S. Hvis nogen er nysgerrige efter, hvad det er for forårsløg jeg har i plænen, så er det botaniske crocus (mange sorter), scilla sibirica, iris reticulata, anemone blanda, chionodoxa – og så erantis og vintergækker.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simon Hansen, 16. februar 2007 kl. 19.39

Hej
Jeg slog min for nogle uger side, en forårsdag i januar! Det føltes godt nok lettere absurd, men den var blevet rigelig lang, og når det nu var 12 grader, fuglesang og muligt at drikke kaffe udendørs på havestolen uden jakke på, så kunne man vel også slå græs. Som sagt så gjort. Det ser fint ud og forårsløgene er først nu begyndt at pible op. Mærkelig vinter!

Hilsen
Simon på Orø

Nyt svar til emnet »Kan vi slå en meget lang græsplæne i februar?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan vi slå en meget lang græsplæne i februar?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider