Forum

Kommentarer til »Kommer stedmoderblomster igen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kommer stedmoderblomster igen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 10. marts 2007 kl. 10.34

Jeg har læst, at man kan forlænge blomstring ved, at nippe afblomstrede hoveder af på stedmoder... at den dør når den har kastet frø af sig... men hvis man gerne vil frøformere, hvordan/ hvornår kan man så selv tage frø fra stedmoderen eller se, at den " er gået i frø"?

Venlig hilsen Jeanet

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ann Hansen, 20. juni 2009 kl. 12.14

Hej,
jeg har lagt mærke til at nogle blomster ved afblomstring har hårde knolde "indeni"! Det må jo være frøbanken.

Kan man tømme eller tørre dem så man kan så igen?

Venlig hilsen Ann

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. juni 2009 kl. 10.19

De hårde grønne "knolde" udvikles til modne frø, som kan sås, så snart de er modne. Men hold øje med dem – pludselig har de åbnet sig og alle frøene er drysset ned.

Hvis du kun har haft en sort, bliver de antagelig magen til. Hvis du har haft flere sorter/farver, får du en blanding af farver – sikkert også nogle mindre attraktive. Så hvis du går efter ensartede planter, så skal du købe frø af en ønsket sort.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ann Hansen, 22. juni 2009 kl. 21.20

Hej Karna!

Jeg har købt mine i Husum, Tyskland, nogle dejlige store "schweizere" så jeg ville jo gerne have nogle magen til!

I hvert tilfælde lige så store!

Jeg hat nu samlet nogle knolde med "kronblade" og vil nu forsøge at så igen! I øjeblikket står alle endnu, så jeg vil samle dem alle i et lille bed, for sig selv, for at få det bedste og meste ud af dem!

Med venlig hilsen
Ann Hansen

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kaj Lunde Jensen., 10. september 2009 kl. 10.47

Jeg har en del små og selvsåede stedmoderblomster vil det være en fordel atplante dom op i poter her før vinteren eller skal jeg bare lade dem stå og evtn. tildække dem med halm så de beskyttes mod frost.

Kaj!

Nyt svar til emnet »Kommer stedmoderblomster igen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kommer stedmoderblomster igen?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider