Forum

Kommentarer til »Sæt julekaktusen i haven om sommeren«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sæt julekaktusen i haven om sommeren. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Holm, 21. maj 2007 kl. 0.26

I de sidste to år har der ikke været blomster i de fleste af mine julekaktus. Jeg plejer at sætte potterne ud under buske i haven. I september potter jeg dem om inyjord og tager dem ind for på skift at drive dem frem.

Hvad kan den manglende blomstring skyldes?

Med venlig hilsen
Tove Holm

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 12. juni 2007 kl. 10.15

Dine planter mangler hvile. De skal have en periode hvor de står køligt (helst under 15 grader) og minimal vanding.

se mere på link:
www.ask-alex.dk/2228_Novemberkaktus_-_Schlumbergera-hybrid.html

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Holm, 12. juni 2007 kl. 10.55

Det var interessant at læse artiklen om julekaktus, men der er en selvmodsigelse. Der står:

I hvileperioden skal planterne praktisk talt ikke vandes

Om sommeren skal novemberkaktus vandes regelmæssigt.

Jeg har mange julekaktus og plejer at stille dem ud under buske i haven om sommeren. De fården regn, der n u falder. I slutningen af september tager jeg dem ind og stiller dem først i et køligt rum – derefter tager jeg dem ind i stuetemperatur.

Sidste år blomstrede kun en enkelt af planterne godt. Nogle fik slet ikke blomster.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 12. juni 2007 kl. 11.29

Ifølge min kaktusbog skal man sætte julekaktus ud i haven på et hvor der er skygge midt på dagen 10–15 fra maj til oktober, der vandes og gødes rigeligt,det forsætter man med indtil blomsterne kommer,så skal planten have en hvileperiode med sparsomt vanding.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 12. juni 2007 kl. 12.20

Hvileperioden er fra midt august til slutningen af oktober. Så du kan sagtens vande dem juni–august.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 12. juni 2007 kl. 12.22

Dine kaktusser har det for godt – du skal pine dem lidt i efteråret.

Nyt svar til emnet »Sæt julekaktusen i haven om sommeren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sæt julekaktusen i haven om sommeren«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider