Forum

Kommentarer til »Flytbar kapillærkasse til en 20’er«

På denne side finder du kommentarer til teksten Flytbar kapillærkasse til en 20’er. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 30. maj 2007 kl. 11.14

Man skal være opmærksom på, at murerspande findes i forskellige plasttyper, og at det ikke er tilrådeligt at dyrke i spande af PVC. Se dette svar:

www.havenyt.dk/spoergsmaal/

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Larsen, 30. maj 2007 kl. 11.59

Jeg har overvejet at dyrke nogle af de stauder som jeg ellers ikke længere kan have pga. dræbersnegle, i nogle store murerebaljer.

Jeg har købt to, men blev så bagefter betænkelig ved det netop pga. miljøspørgsmålet.

I bunden står der bla LDPE med tre pile rundt om og et 4tal i midten. Betyder det at de er en eller ande form for polyethylen og at jeg godt kan bruge dem?

Mvh.

Birgitte

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens., 16. november 2007 kl. 19.28

Nogle af de billige spande der sælges, stinker langt væk af kemikalier selv et år efter købet, så lad vær med at dyrke spiselige afgrøder i disse spande.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Holm, 21. februar 2009 kl. 21.01

Ang. LDPE
Følg flg. link, og vurder selv

www.pkkaps.dk/mat-ldpe.html

Den er altså velegnet til kontakt med fødevarer. Umiddelbart ville jeg bruge spanden. Eneste modargument skulle være at spanden ikke er lavet til fødevarer. Brugen af additiver behøver derfor heller ikke at opfylde levnedsmiddelkrav.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 22. februar 2009 kl. 12.05

Nej, der er meget man skal tænke over og således også hitte rede i! PVC og anden plastgift er ikke brugbar ved dyrkning af fødevarer. Der må findes alternativer, hvilket jo nok skulle kunne lade sig gøre. Trods alt havde de jo heller ikke PVC i stenalderen, vel? Der er meget at tænke over.

Mvh Eivin (^_^)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 10. juni 2010 kl. 9.31

Jeg har også bygget mine egne kasser i år.
Dog har jeg brugt de aflange plastkasser fra Harald Nyborg og sat 2-3 plastrør i hver kasse og lagt en plantesæk ovenpå. På den på kommer planter ikke i kontakt med selve kassen kun med jorden i rørerne som jeg fik skaffet fra en tæppehandler.
Rørerne borede jeg 16 huller i med et 6 mm bor.
Glæder mig til at se om de virker da det er første gang jeg prøver på mine hjemmelavede og kapilærkasser i det hele taget.
De kasser med 2 rør har jeg plantet de lidt store planter i som f.eks. tomater og agurker og de kasser med 3 rør har jeg plantet peberfrugt og chili i.
Vi spiste i denne uge en melon som jeg gemte kerner fra og vil prøve at lave min egen melon og også sætte den i en af kasserne.
Skriv hvis i vil have et billede.

Nyt svar til emnet »Flytbar kapillærkasse til en 20’er«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Flytbar kapillærkasse til en 20’er«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider