Forum

Kommentarer til »Er det forsvarligt at dyrke planter i murerspande af PVC?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det forsvarligt at dyrke planter i murerspande af PVC? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Larsen, 30. maj 2007 kl. 12.11

Jeg har et spørgsmål til denne tekst – men er kommet til at skrive under emnet kapillærkasser til en tyver. Se venligst denne.

Det drejer sig om miljøaspektet af murerbaljer. Jeg har købt nogle som jeg tror kunne være i orden at bruge.

Jeg har overvejet baljerne fordi de er lette at have med at gøre, og så tænker jeg at den kant der er på dem måske kan holde dræbersneglene ude.

Mvh.

Birgitte

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 30. maj 2007 kl. 14.39

Efter at have studeret ovenstående svar af Karna Maj vil jeg klart anbefale, at interesserede bruger de store plantepotter fremfor murerspandene.

Det betyder i øvrigt en billiggørelse af projektet, idet plantepotterne kan hentes uden vederlag i adskillige havecentre landet over.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Larsen, 30. maj 2007 kl. 15.29

Min kommentar fra tidligere som jeg sendte til den forkerte emneside gik på at jeg havde fundet nogle murerBALJER som var stemplet LDPE i bunden.

Jeg har siden selv søgt på nettet og fundet ud af at LDPE står for low density polyethelene, og at dette materiale faktisk også bruges til fødevare.

Nu ved jeg ikke om der er andre ting i baljerne som gør dem uegnede til brug til dyrkning – men det håber jeg at få svar på.

I øvrigt er det altså store baljer med en diameter på 70 -80 cm og som så vidt jeg husker rummer omkring 100 liter. Så store potter tror jeg ikke man kan få.

Planen er at dyrke stauder i dem som jeg savner, men som jeg ikke kan have i fred for dræbersnegle. Hvis det viser sig at de er ugiftige ville jeg også gerne dyrke jordbær og den slags som heller ikke kan lade sig gøre nu. Fidusen er også at de har en kant som sneglene mulivis ikke kan forcere

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 30. maj 2007 kl. 16.45

Der er blødgører og farvestof i – jeg ville aldrig dyrke spiselige afgrøder i baljerne, men alt andet (tror ikke planterne tager skade af stofferne). Mht sneglene, så findes der sneglehegn (ingen anelse om de virker)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: P L., 3. marts 2017 kl. 11.25

Se også svarene på spørgsmålet: Kan man dyrke i murerbaljer? www.havenyt.dk/spoergsmaal/koekkenhaven/15598.html

Nyt svar til emnet »Er det forsvarligt at dyrke planter i murerspande af PVC?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det forsvarligt at dyrke planter i murerspande af PVC?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider