Forum

Kommentarer til »Hvad gør vi ved en bøgehæk, der er plantet for dybt?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør vi ved en bøgehæk, der er plantet for dybt? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper DK, 13. juni 2007 kl. 11.23

Tak for rådet!.

Vi løftede bøgehækken før jul. Alle planter overlevede vinteren, men nogle er meget længe om at springe ud. Flere forsøger stadig – her midt i juni. Cirka 15 procent overlever næppe.

Det hjalp uden tvivl, at vi løftede hækken. Men vi burde nok have løftet hækken højere op, så jorden kom til at skråne en anelse væk fra planterne. Jorden lider af traktose. Så nu er vi ved at løfte hækken igen.

Det er egentlig imponerende, hvad bøgeplanter kan holde til. De har virkelig ikke haft det godt.

Nu overvejer jeg, om der er bunddække, der kan plantes eller så helt op til hækken og give lidt jordforbedring uden at konkurrere med hækken. Jeg forsøger mig nok med noget etårigt, så er skaden ikke så stor, hvis det var en dårlig ide.

Nyt svar til emnet »Hvad gør vi ved en bøgehæk, der er plantet for dybt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør vi ved en bøgehæk, der er plantet for dybt?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider