Forum

Kommentarer til »Findes der planter, hvis duft holder myg og bier på afstand?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der planter, hvis duft holder myg og bier på afstand? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 13. juni 2007 kl. 18.38

Jeg mener at huske at der blev nævnt en i morgen tv for et års tid siden der hed "Prince of Orange". eller "spark til potte anne", som har en citrusagtig duft der skulle holde myggene væk... om det er sandt ved jeg ikke

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 13. juni 2007 kl. 19.58

Nej – men Rikke, Tagetes kan holde lus fra peberplanterne og flere Mennesker siger at de heller ikke kan udstå lugt fra Tagetes, så prøv dog med dem. Jeg har Tagetes spredt (selvsåede) jævnt fordelt over hele haven. Og som en gartner jeg købte peberplanter hos sagde: Lusene kommer dér altid. Men det passer altså ikke hos mig. Så prøv dog med Tagetes. Og kønne er de dog. håp

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus, 6. juli 2007 kl. 3.20

Et gammelt huskeråd mod fluer er at have tomatplanter eller skud stående, og jeg tror også at det virker på myg og bier.

Jeg flyttede i en gammel lejlighed, hvor der var en masse fluer, der dyrkede jeg ampel-tomater, og nogle få dage efter jeg havde fået dem, forsvandt fluerne og faktisk så jeg stort set ingen insekter i lejligheden derefter.

En bekendt af mig som bor på landet var ligeledes plaget af fluer, hun satte et par tomatskud i et glas vand i køkkenvinduet med samme resultat.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 22. juli 2007 kl. 17.30

Jeg har ladet mig fortælle at valnøddetræer holde de flyvende bæster på afstand.Noget må der i hvertfald være om det,, for efter vi er flyttet og har fået et stort og gammelt et af slagsen er vi ikke blevet generet når vi sidder derunder.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 22. juli 2007 kl. 17.54

Jeg har 10 valnøddetræer og en evig kamp med de små stkkende væsner, så den holder ikke vand, desværre.

Mvh. Svend Høst

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel Og Mads, 20. februar 2008 kl. 15.24

Jamen det er jo en af de svære

myggene bliver somregel holdt på afstand af en sur lugt eller frastødene lige som homosabiens

vi foreslår slev den eftertragtede sennep plante

hilsen mads og mikkel

aka naturpatruljen

Nyt svar til emnet »Findes der planter, hvis duft holder myg og bier på afstand?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der planter, hvis duft holder myg og bier på afstand?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider