Forum

Kommentarer til »Kan løvemund overvintre?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan løvemund overvintre? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Moesmand, 24. juni 2007 kl. 14.27

Da vi købte hus, var en af de skjulte skatte i haven (et forsømt vildnis på fed lerjord) løvemunde i lange baner. De står inde i carporten, i sprækker langs husmuren og mellem fliser. Det siger noget om overlevelseskraft. Fx i carporten står de med fødderne i gult sand, under tag og uden tilførsel af vand fra oven. De får kun det regnvand, der løber af fliserne i indkørslen. Men det siger selvfølgelig også noget om at de godt vil stå lidt lunt og beskyttet.

Vi bor ca 50 km syd for grænsen, så der er ikke den helt store forskel mht klima.

Et rigtig godt råd i forbindelse med overvintrede/selvsåede planter er: SLAP AF! Lad være med at luge helt hysterisk i tide og utide. Tag den med ro og se hvad der kommer op. Selv på 4. år her i haven får jeg nye og spændende overraskelser, der vokser frem og bliver modtaget med glæde.

mange hilsner fra Dorthe M

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans M. Nielsen, 15. juli 2007 kl. 8.16

Jeg har været heldig at overvintre løvemund i blomsterkasser som står frit foran sommerhuset (østvendt). de har også klaret vinteren i blomsterkumme her i haven, og den har været bundfrossen.

Det er måske en god stamme jeg har fundet, så nu vil jeg tage stiklinger og formere dem så jeg kender farverne. Min gartner har sagt de er nemme at stiklinge formere så jeg håber.

Det er som om overvintrede planter har flere og større blomster, og så kommer de dejligt tidligt.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Krongaard, 4. august 2009 kl. 9.05

Der har været løvemund i haven i årevis, helt fra jeg var barn havde min mormor denne smukke blomst i haven og jeg holder lige så meget af den som hun gjorde, så den er stadig en stor del af haven.

Den overvintre fint uden problemer, ellers kan man med stor fordel vente med at klippe dem ned, til frøerne tørre og klar, og drysse dem i bedet, så kommer planterne næste forår.

Nyt svar til emnet »Kan løvemund overvintre?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan løvemund overvintre?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider