Forum

Kommentarer til »Vindskade på grønsager og træer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Vindskade på grønsager og træer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 29. juni 2007 kl. 6.36

Stakkels dig Karna. Her på Møn oplevede vi nogenlunde det samme. Efter to dage, med op til 80 mm regn, og storm i vindstødene, har det meste af vores have også lagt sig ned. Majs og løg er mest medtagne. Det værste var dog de 50.000 liter vand der lå i kartoffel og løgbedet. Vi pumpede det væk i går og håber at jorden kan nå at tørre inden det hele rådner.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 29. juni 2007 kl. 17.00

Ja, det er et trist syn, Karna, og dit Jesper lyder endnu værre. Her i Århus fik jeg 43 mm forleden, var det mandag?, igår kun 15 mm, og har ingen vandskader, måske takket være højbedene.

Men blæst og vand tilsammen har været hård. Begge unge poppelroser var væltet, ridderspore, digitalis, alle jordskok bortset fra dem under æbletræet, en buskrose var tynget helt ned, det blev der store buketter ud af. Syren måtte jeg save 3 grene af.

I urtehaven var den ene kæmpe bladselleri i blomst, jeg havde bevaret til frø, lagt ned. Spidskålene væltede ud på urtestierne, morgenfruer og nogle store løg som Karnas, væltede sig ind over andet og måtte høstes ligesom et par kartofler. – Men jeg er sluppet billigt, forstår jeg.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Lindblom, 3. juli 2007 kl. 21.49

Ja, jeg kan tilslutte mig de nævnte skader også i min lille bitte have. jeg er i tvivl, om man skal binde jordskokker og havrerod op, som har lagt sig ned? og nævnte havrerod, som jeg har for første gang: hvordan og hvornår bruger man den? den er 2. års nu og har stået med flotte blomster, indtil stormen. har nogen evt. tid til at svare mig?

hilsen Hanne Lindblom, Kirkeby ved Svendborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 4. juli 2007 kl. 6.35

Hvis rødderne stadig har kontakt, og planten ikke er knækket, så kan jeg ikke se nogle problemer i at binde dem op.

Nyt svar til emnet »Vindskade på grønsager og træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Vindskade på grønsager og træer«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider