Forum

Kommentarer til »Er squash, zuchini og courgette samme grønsag?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er squash, zuchini og courgette samme grønsag? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten, 14. september 2007 kl. 11.10

Altså jeg mener at de 3 er vidt forskellige.

jeg er chef kok, og jeg kender alt til forskellen på de 3 grønsager,

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lila Towle, Frøsamlerne, 14. september 2007 kl. 11.26

Ja, men det kommer an på hvilken grønsag, du kalder ved de navne – og hvilket navn, din forhandler/avler bruger om dem. Man kan sagtens få 3 meget forskellige sorter/typer, og så vælge at kalde dem hhv. det ene og det andet. Så ved man jo, at de vil være forskellige. Men det er ikke ensbetydende med at andre bruger dem på denne måde.

Det, jeg som amerikaner altid har kaldt "zucchini", kalder danskerne nu for courgette. Og squash er en gruppebetegnelse, som man kan finde brugt til alt muligt.

Så det spændende ville være at høre hvilke 3 forskellige sorter/grupperinger (handelsnavne el. beskrivelser) DU bruger- og så kunne jeg prøve at se hvordan det passer til navnene som jeg kender dem fra hjemlandet, rejser, kataloger m.m. De er jo ikke "beskyttede navne", så man kan bruge dem, som man vil – og det gør man!

Nyt svar til emnet »Er squash, zuchini og courgette samme grønsag?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er squash, zuchini og courgette samme grønsag?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider