Forum

Kommentarer til »Hvorfor visner min hortensia?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor visner min hortensia? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 24. september 2007 kl. 18.50

Mine 2 havehortensia så også ud til at ville visne i forsommeren med kun små blade med brune krøllede rande. Men de kom sig og blomstrer nu flot med både blå og lyserøde blomster, men de kom senere igang end normalt. – Jeg tror, det må være den varme, tørre forsommer, jeg vandede dem ikke, det burde jeg have gjort.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marta, 16. juli 2009 kl. 22.10

Mine har samme problem. jeg fik at vide at de skulle plantes i sur jord (rhodedendrom jord)? er dette helt forkert og måske derfor de visner?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 17. juli 2009 kl. 9.22

Hortensia vil meget gerne plantes i sur jord – rhododendronjord. Rhododendron-spagnum er typisk en bedre spagnum end det der ellers er i handlen, og dermed en bedre struktur til rødderne at gro i. Sur jord giver mere blå blomster på de blå sorter.

Men hortensia kræver rigtig MEGET VAND. De kan næsten ikke overvandes (men gødningen kan vandes ud). Blomsterne er de første, der viser det tegn på vandmangel og så skal de vandes straks og ikke om 1 time

Nyt svar til emnet »Hvorfor visner min hortensia?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor visner min hortensia?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider