Forum

Kommentarer til »Hvordan får jeg frø af cobaea til at spire?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan får jeg frø af cobaea til at spire? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: P.Lüchow, 10. oktober 2007 kl. 12.12

Jeg har nu meget store frø hængende. Hvor længe skal de hænge? Jeg går ud fra at de ikke tåler frost. Skal de "plukkes" inden frosten sætter ind og hvorledes skal de behandles efter plukningen?

Med venlig hilsen
P.Lüchow

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 10. oktober 2007 kl. 17.58

Ditto

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens, 10. oktober 2007 kl. 19.55

De skal høstes inden frost. Gem dem i papirsposer i grønsagsskuffen i køleskabet.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 11. oktober 2007 kl. 12.01

Hej P.Lüchow eller Anne-mette.

Jeg kunne godt tænke mig at bytte med nogle frø. Prøv at se om der er noget på min hjemmeside i kan bruge.

Helle – www.helleshave.dk

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 12. oktober 2007 kl. 19.43

Desværre har jeg vist kun ét blomsterhoved med frø, så det er vist så som så mht. at bytte.

Men tak for tilbuddet!

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benthe Granberg, 12. oktober 2007 kl. 22.21

Hej. Jeg har mange blomster – håber jeg kan se når der er et blomsterhoved! Er usikker på hvordan det skal se ud. Forbliver det grønt eller bliver det brunt

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 13. oktober 2007 kl. 9.13

Altså på grundlag af min yderst ringe erfaring, der består i, at en blomst har udviklet en kæmpestor grøn oval frøkapsel på 3–4 cm i længden, så vil jeg tro at det er det du skal kigge efter. I de andre blomster sidder der kun en lille dut, der nok aldrig bliver til noget. Sikkert pga. kulde. Om frøkapslen så bliver mørkere, det kan jeg ikke svare på, men det bliver alle andre frøkapsler, så måske når min det også.

Men det må da kunne lade sig gøre at købe frø?

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 13. oktober 2007 kl. 10.14

Hej Anne-mette

Jo de kan købes, men det er meget sjovere at bytte.

Helle – www.helleshave.dk

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benthe Granberg, 22. februar 2008 kl. 18.36

Hej, Jeg har købt nogle frø. Hvornår skal jeg så?

Jg har ikke drivhus men en lidt kølig stue. Spiretid l1–20 dage? og hvad så? Planterne sættes normalt ud a. 1. juni hvis vejret er til det så er 1. april måske godt?. m.v.h. Benthe

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 22. februar 2008 kl. 19.58

Lad være med at starte for tideligt. Hvis der ikke står noget på frøposen, kan du så dem indendørs sidst i marts først i april og så kan de komme ud når der ikke mere er fare for frost. Ellers så dem midt i april udendørs, det plejer at være fint vejr der.

Helle – www.helleshave.dk

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Ditlevsen, 5. februar 2014 kl. 15.37

Læg frøene i lunkent vand 2 timer før såning.Start allerede i februar,da klokkeranke blomstrer sent,så har man mulighed for længere blomstring.God fornøjelse derude.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Ditlevsen, 21. februar 2015 kl. 11.47

Jeg har erfaret,at frø fra de hvide cobaea er grønne,mens dem fra de lilla er brune.Mine hjemme dyrkede frø,spirer meget bedre end købte.Frø fra tomater ,chili,sommerblomster m.m.kommer jeg i brune kaffefilter og opbevarer dem i et uopvarmet rum.
God forår have venner :)

Nyt svar til emnet »Hvordan får jeg frø af cobaea til at spire?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan får jeg frø af cobaea til at spire?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider