Forum

Kommentarer til »Hvilke træarter egner sig til snobrødspinde?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilke træarter egner sig til snobrødspinde? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mai-Brit, 30. juni 2003 kl. 15.38

Jeg ved af erfaring, at rigtig mange mennesker bruger bambus til snobrødspinde.

Jeg mener, at have hørt, at når disse pinde udsættes for den stærke varme fra bålet, udvikler de nogle uheldige stoffer. Jeg har tit undret mig over, om denne påstand er sand, men har endnu ikke fundet svar. Jeg håber, der er nogen, som kan bidrage til opklaringen.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Ole Kvint, 4. november 2003 kl. 22.26

Hvis brødet er bagt, så er de fleste gifstoffer nedbrudt af varmen. Særligt da man i Kina spiser de kogte uge skud af bambus.

Brødet skal være tyndt når man bruger bambus, da de ellers bøjer, formeget.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 5. november 2003 kl. 15.05

Bambus har den ulempe i forbindelse med bål at det "springer" ved høj varme. Smider man bambus ind i bål – kommer der nogle gevaldige knald. Jeg tror det skyldes at der "går hul" på bambussen led – og at de indholder luft... Desuden finder jeg bambus for blød – ihvert fald hjemme dyrket bambus.

Nu du spør': Hassel må være godt – lige og kraftige stokke. En snobrødspind må nemlig ikke være forbøjet og helt ikke have alt for mange forgreninger – men iøvrigt bruger vi hvad som helst. Find en pind siger man til ungerne – og det gør de så :-)

Gitte

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mai-Brit, 5. november 2003 kl. 21.47

Der er da rigtig mange gode træsorter, vi bruger meget ofte de lidt tykkere pilegrene.

For os er det vigtigt, at hullet er så det passer til en pølse, a la fransk hotdog.

Det er også vigtigt med en fornuftig grentrykkelse, da det gør det nemmere at få dejen rullet så tynd på, at den når at gennembage, inden "ungerne" har tabt tålmodigheden.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Løkke, 4. januar 2009 kl. 23.17

Jeg er jo godt nok ikke helt uvildig, men prøv at se hvordan vi har løst problemet med snobrødspindene.

www.a-engineering.dk

Nyt svar til emnet »Hvilke træarter egner sig til snobrødspinde?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilke træarter egner sig til snobrødspinde?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider