Forum

Kommentarer til »Kan denne svamp have dræbt vores lavendler?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan denne svamp have dræbt vores lavendler? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 14. oktober 2007 kl. 22.41

Kære Karsten
Hvis dine lavendler ikke er mange år gamle, så er Sten Porses opskrift nok den rigtige.

Men hvis de ligesom mine er 11 år gamle, så er det måske ikke så underligt, at jorden bliver iltfattig, hvis de som mine står som kant om et bed, der bliver vandet i tørre somre. Så er de tjenlige til at blive skiftet ud med nye i bedre jord el. et andet sted.

Jeg var også glad for at læse Sten Porse's svar, for mine lavendler begyndte sidste år at lide af det samme. Jeg har nu 2 forår fjernet det syge, og det raske har indtil nu kompenseret flot i vækst og dække. Hvor der blev huller, har jeg indplantet nye af egen stiklingeavl. Sådan kan jeg holde dem gående en tid – vi får se til foråret, om de skal udskiftes med løvefod (Alchemilla Mollis), der står klar i ventebed.

Nyt svar til emnet »Kan denne svamp have dræbt vores lavendler?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan denne svamp have dræbt vores lavendler?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider