Forum

Kommentarer til »Hvor kan man købe sød stevia?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan man købe sød stevia? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Søgård, 25. oktober 2007 kl. 14.43

Vil bare lige gøre opmærksom på at planten ofte kan købes i Den Økologiske Have. Der er rift om dem, så den bliver nemt udsolgt. Vi må se at øge produktionen.

2 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn, 11. maj 2008 kl. 18.47

Har lige købt 1 hos toftegaards gartneri ved køge :)
www.gartneri-toftegaard.dk/main-default.asp

God fornøjelse

3 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 2. august 2008 kl. 13.54

Hej :)

det er også lykkedes mig at få en begrænset portion frø af dem, så nu skal de prøves, for at se om de er så søde som der skrives.

Hvis der er nogen der har nogen gode tips omkring spiring vil jeg meget gerne høre om det :O)

Hav en god weekend!

Bjarne
www.barney.dk

4 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 29. august 2008 kl. 4.22

Mine spirede villigt ved stuetemperatur dækket af tyndt lag jord, nu håber jeg blot de kan overvintre. Synes ikke smagen af de friske blade er imponerende, har underligt ''grøn'' eftersmag, så vil prøve at tørre dem og se hvad de så smager af

5 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Faarup, 31. august 2008 kl. 7.54

Har netop købt 1 plante i Vitskøl kloster, Ranum.

Kh Helle

6 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 8. september 2008 kl. 21.09

Det bedste at lave et afkog af bladene.

Kogende vand afkøles et øjeblik inden det overhældes bladene – trækker så et kvarters tid. Hældes på flaske og kan opbevares i køleskab i en uges tid.

Det kan så bruges som erstatning for andre sødemidler, evt til kagebagning og i desserter, og til marmelade og gele'fremstilling.

Det søder meget mere end sukker så man må prøve sig frem til den ønskede smag. Men som udgangspunkt søder den ca. 10–15 gange mere.

7 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gbt, 9. januar 2009 kl. 21.57

F.eks. til "dyr" på helseudsalg.dk/

8 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 10. januar 2009 kl. 11.44

Synes de tørrede blade klart smager sødere end de friske og afkog.

9 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 10. januar 2009 kl. 12.12

Jeg har dyrket Stevia i sommer fra frø. Jeg nåede aldrig til at prøve at bruge den i mad. Jeg smagte på et ganske lille stykke blad. Og den meget, meget søde smag fik jeg nærmest kvalme af, og der gik timer, inden smagen var væk. Den søder 250–300 gange mere end sukker.

Jeg har læst EU's begrundelse for at Stevia ikke kan godkendes som fødemiddel, og ud fra dette har jeg heller ikke lyst til at bruge den.

ec.europa.eu/food/fs/sc/scf/out34_en.pdf

Frosten fik lov til at tage planterne.

10 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 10. januar 2009 kl. 13.57

Vil du bare ganske kort skrive om begrundelsen...? Jeg læser ikke engelsk godt nok til at kunne forstå linket.

11 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 11. januar 2009 kl. 5.23

EU har givet afslag på at godkende Stevia som nyt fødemiddel og har angivet som årsag hertil, at det i ansøgningen ikke er nok dokumentation til, at man kan udelukke skadelige virkninger af brug som fødemiddel. Bl.a. har bladene været brugt i te som et mandligt svangerskabsforebyggende middel af indianere i Paraguey og denne virkning er påvist i forsøg med rotter. Steviod nedbrydes i tarmen til steviol, som kan være problematisk.

Med venlig hilsen
Karna Maj

12 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 11. januar 2009 kl. 7.43

Tak for forklaringen af den engelske tekst.

Stevia er åbenbart et omdiskuteret stof. Her er en artikel i Helse-Nyt som siger det modsatte: www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3050/sprog=1/grp=8/menu=17/

13 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 11. januar 2009 kl. 11.50

Ja, stevia er omdiskuteret, og man må selv tage stilling – det må man jo i det hele taget omkring sin kost.

Jeg fik bare en afsky for smagen – så lad være med at tygge på bladstykker. Jeg bruger i forvejen meget lidt sukker, så måske kan jeg ikke lide smagen, fordi jeg generelt ikke er vant til at spise så søde ting.

Hvis jeg var diabetiker, så ville jeg nok overveje at bruge det i stedet for de sødemidler, der er på markedet.

Med venlig hilsen
Karna Maj

14 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. januar 2009 kl. 12.31

Jeg mener også at Stevia har været mistænkt for at være skadelig for i sær diabetiker, men i må ikke hænge mig op på det. Noget siger et eller andet...Prøv at lav en søgning på Google. Jeg ved at man kan købe den som tørrede og at den skul kunne formeres ved stiklinger og evt frø. Måske har Bazney eller Urtegarneriet den i deres sortiment eller kan få den hjem

15 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 11. januar 2009 kl. 12.34

Hejsa!

Jeg har frø af en :O)

Dernæst har jeg fundet denne artikkel omkring stevia :O)

bh-froe.dk/?download=Stevia.pdf

Mange hilsner
Bjarne
www.barney.dk

16 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 11. januar 2009 kl. 12.35

Den rapport som Karna henviser til er fra 1999 og har altså en del år på bagen. Der er i 2007 indsendt en ny ansøgning om at få godkendt Stevia i EU, men specielt Tyskland er ikke interesset i at få denne behandlet, de trækker tiden.

Det forventes at Stevia i USA snart bliver "generelt betragtet som sikkert"

Kilde
www.foodingredientsinfo.com/news/fullstory.php/aid/575/EU_green_light_for_stevia_could_take_years,_predicts_professor.html

17 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. januar 2009 kl. 12.49

Jeg har ikke kunne finde noget omkring en skadelig virkning omkring Stevia, men kun at den har været markedsføres ulovlig.

18 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 11. januar 2009 kl. 13.48

Man kan købe frø til Stevia hos Urtegartneriet.

19 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 11. januar 2009 kl. 14.11

20 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E.B. Jørgensen, 9. marts 2009 kl. 10.49

Jeg tror at problemet med stevia er at det kan blive
konkurent til andre sødmiler.

Måske også til sukker.

21 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise, 7. september 2009 kl. 12.16

Har lige købt en i Lidl idag, til 18 kr. Vil prøve at stiklingeformere den, selvom det er sent på året. Synes den er spændende at have. Ved endnu ikke om jeg tør bruge/smage den. Den kommer fra gartneriet stendemose (stendemose.dk) Men der står ikke noget om dyrkningen, størrelsen(?) – som jeg især gerne ville vide noget om, eller andet. Kan se i havenyt.dk, lidt mere om dyrkningen.

22 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H.C.Christiansen, 16. september 2009 kl. 13.41

Sød STEVIA (grønt pulver) kan købes hos Natur Drogeriet via Apoteket/Matas i ds. a 50 gram -
se evt. mere på: www.Natur-Drogeriet.dk
–fås også i hvidt pulver.

Med et stort forbrug i bl.a. Japan (USA) og mange andre lande udenfor EU og Pepsi/CocaCola har også stor interesse i EU med ansøgningen o.m.

Med personlig anvendelse i bagning/is/mad m.m. samt dyrkning og senest plantekøb i Lidl har Stevia nu endelig mere aktualitet.

RadioDoktoren og andre har tidligere vist samme interesse.

Det er mit håb, at der bliver mere åbenhed i EU fremover for dette naturmiddel, som ikke mig bekendt har bevislige bivirkninger.

Bl.a. www.wikipandia.dk kan supplere.

23 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Andersen, Brøndby, 6. oktober 2009 kl. 21.03

Jeg har haft 3 planter Sød Stevia stående i min udestue hele sommeren. De gror rigtigt godt, kræver en del vand.

De er nu over 1 meter høje og skal til at anvende bladene, endten som tørrede og knuste, eller som flydende væske fra
udtræk af friske blade.

Håber at kunne få dem til at blomstre så jeg kan få frø til næste års produktion.

Da jeg er diabetiker, vil jeg uden betænkligheder anvende disse produkter. Jeg har også købt færdig lavede produkter.

24 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Andersen, Brøndby, 6. oktober 2009 kl. 21.03

Jeg har haft 3 planter Sød Stevia stående i min udestue hele sommeren. De gror rigtigt godt, kræver en del vand.

De er nu over 1 meter høje og skal til at anvende bladene, endten som tørrede og knuste, eller som flydende væske fra
udtræk af friske blade.

Håber at kunne få dem til at blomstre så jeg kan få frø til næste års produktion.

Da jeg er diabetiker, vil jeg uden betænkligheder anvende disse produkter. Jeg har også købt færdig lavede produkter.

25 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. oktober 2009 kl. 12.16

Jeg tror bare du skal tørre bladene og så knuse dem inden brug

26 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H.C.Christiansen, 27. oktober 2009 kl. 14.11

Krydderurter – tørring:
Ang. sød STEVIA må disse kunne tørres/bruges ved samme måde som krydderurter=
Rengøring, tørring i microovn og i glas/beholder og pulverioriseres – så det er klar til anvendelse/brug.

Har andre erfaring eller bedre metoder, så er det med interesse at høre herom.

27 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsa Palm, 28. april 2011 kl. 13.48

Jeg har idag (d.28-4-11) købt en i Amagerlands Plantecenter.
Men jeg ved ikke hvor jeg skal placere den lille plante, udendørs eller i vindueskarmen.
Elsa Palm

28 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsa Palm, 28. april 2011 kl. 13.48

Jeg har idag (d.28-4-11) købt en i Amagerlands Plantecenter.
Men jeg ved ikke hvor jeg skal placere den lille plante, udendørs eller i vindueskarmen.
Elsa Palm

29 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. april 2011 kl. 14.14

Hej Elsa

Det er for tidligt at sætte den ud nu, så vindueskarmen vil være fint!

Den er ikke god til temperaturer under omkring 10 grader, så det vare lidt, inden den kan tåle at komme ud.

mvh
Anja

30 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. april 2011 kl. 14.20

Øv - man kan ikke rette stavefejl... Der mangler lige et r i "varer"...

31 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willi Haagensen, 3. maj 2011 kl. 16.46

Problemet med at godkende stevia er, at sukker industrien er imod, planten har været brugt i hundrede år, og er fuldstændig uskadelig, selvfølgelig er sukkerindustrien bange for planten, men kan de ikke dyrke grøntsager i stedet for, er du selv med i sukkerindustrien.

32 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Frederiksen, 8. maj 2011 kl. 11.12

H.C.Christiansen: jeg laver en ekstrakt af min stevia ved at koge bladene ind :) det virker fint for mig :)
Jeg vil prøve at samle opskrifter på min blog og hjemmeside :)
jeg eksperimenterer dog stadig en del :)

Mette
sukkerplanten-stevia.blogspot.com/

33 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsa Palm, 12. maj 2011 kl. 22.48

Man kan også købe stevia hos gartneriet Toftegård, der ligger syd for Køge. De har nogle meget flotte eksemplarer.
Hilsen Elsa Palm

34 af 51 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Martin Skanborg, 19. juni 2011 kl. 20.04

Slettet af administrator 20. juni 2011 kl. 23.20.

35 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Sigmar, 15. september 2011 kl. 23.40

Jeg startede ud med at købe en plante selv, da jeg har en diabetikker i min nærmeste familie. Desværre var bladende for bitre og faldt ikke i hendes smag :)

Nu har jeg investeret i noget økologisk flydende stevia herinde fra

www.fitnessnord.com/helseprodukter/stevia.html

Det smager nu meget godt. Jeg synes nu selv at min egen "økoproduktion" var mindst lige så god!

36 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eli Sander Kristensen, 26. januar 2012 kl. 21.32

Jeg har læst de mange kommentarer om stevia herunder dels "Er det farligt at bruge planten" og dels "Hvorfor godkender EU ikke planten". Jeg er diabetiker og har bruger Sød Stevia (grøn pulver) og Sød Steviosid (hvidt pulver) i min morgenmad samt til forskellige bagværk. Jeg har lyst til at bidrage med to informationer:
1) Den11/11 2011 blev Stevia godkendt til anvendelse i fødevarer i EU.
2) Forskere ved Aarhus universitet har dokumenteret, at Stevia har en positiv effekt på blodsukker, blodfedt og blodtryk.

Begge informationer kan begræftes gennem artikler på nettet.

ad 1) Fødevareststyrelsen - www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Tilsaetningsstoffer_og_teknologi/Tilsaetningsstoffer/Sider/Stevia.aspx

ad 2) Aarhus Universitet
lacua.au.dk/projects/stevia/

37 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Eliot, 9. februar 2012 kl. 15.09

Ja, Stevia er omsider blevet godkendt af EU, og i begyndelsen af marts 2012 udkommer den første bog om Stevia i dansk oversættelse med oplysninger om Stevias historie, anvendelse, dyrkning m.m. - og med et vælg af inspirerende opskrifter. Bogen hedder "Stevia - syndigt sød og kernesund" og er skrevet af Barbara Simonsohn. Prisen kendes ikke, men den kan forudbestilles hos Det ukendtes Boghandel i København på tlf 33133701.

38 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Poulsen, 2. maj 2012 kl. 4.44

Jeg gror selv Stevia i min sydvendte vindueskam, og min erfaring er at hvis man ønsker og begynde selv så er den bedste måde og få sin egen plante på er via stiklinger. Det er meget begrænset hvormange planter jeg indtil videre har fået fra frø, omkring 1 plante per 10 frø kom rent faktisk op.
Når man når til "høsten" så klipper jeg planten ned og tørre dem i et forholdsvis mørkt og kølligt rum i 1 uges tid, herefter er bladene nemme og få af stilken og direkte i en lille blender til og hakke dem fint, hvis man så opbevarer dem som hvilket som helst andet tørret krydderi så har man sit søde strøelse til kaffe og deserter og kager. Efter min mening er styrken af det søde tørrede udgave omkring 15 gange sødere end sukker, men man har til gengæld fornøjelsen af man ved hvad man putter i munden, og har man hang til søde sager så er den her måde også en sund måde.

39 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Stevia Rørbye, 9. juni 2012 kl. 4.41

Hej,

Til de interesserede så har jeg lavet siden steviawiki.dk hvor man finder en masse information om Stevia planten.

Jeg har lavet en oversigt her steviawiki.dk/stevia-produkter-find-en-god-oversigt-over-dem-her/ hvor man kan se nogle af de produkter der indeholder Stevia og som købes online

40 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christopher Roelann, 18. juli 2012 kl. 17.34

Jeg har købt mit Stevia Sødemiddel på www.soedemiddel.dk/, som jeg finder billigst af alle shops jeg har kunne finde.

Andre der har set billigere steder?

41 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. juli 2012 kl. 19.14

Jeg har set at føtex i Husum sælger flere forskellige produkter med stevia. Bl.a sukker, udtræk, pulver med stevia i . Andre føtex'er har det sikkert også .

42 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Skovbo Jensen, 26. august 2013 kl. 12.03

Jeg købte en i Lilliendals Plantecenter på Bornholm.
Puttede et par blade i min smoothie og den blev godt nok sød! :D
Er vild med den. Har den stående i badeværelsesvindues, hvor der er godt med fugt og masser af sol. Den tørrer hurtig, så den skal vandes ca. hver dag :)

Havde dog håbet jeg kunne have den ude blandt min mynthe og citronmelise. Men må vente til jeg får drivhus ;)

Mh. Lea

43 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. august 2013 kl. 21.00

Hej
Jeg har læst den rapport fra 1999 som Karna Maj henviser til - så godt jeg nu kunne forstå terminologien.
Men der må være sket en hel del siden. Jeg har lige købt 1 kg STEVIA ZUCKER i en ganske almindelig Coop butik i Tyskland. Det er en blanding af almindeligt sukker og Stevia, således at der kun er halvt så mange kalorier i dette sukker som i en almindeligt sukker.
Læs mere på
www.sweet-family.de
På pakken står der Sødemiddel Steviolglycoside 0,45 %.
Så det skal nok passe at det søder 2-300 gange mere end alm. sukker.
Hvis det sælges i en Coop butik i Tyskland må man tro at midlet er frigivet nu, hvor vi skriver 2013.
Mange hilsner
Ingeborg
ps. Jeg har købt det til bagebrug.

44 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. august 2013 kl. 21.04

Undskyld at jeg skrev "en" sukker. Det hedder selvfølgelig et sukker. Her er det direkte link til Stevia sukkeret som jeg købte i Tyskland.
www.sweet-family.de/steviazucker/
Ingeborg

45 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. august 2013 kl. 21.05

Hej Ingeborg

Hvis du læser nogle indlæg tilbage, kan du se, at det blev frigivet i november 11 :)

46 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. august 2013 kl. 21.16

Tak Anja
På et tidspunkt så jeg at det var en ældgammel tråd - og fik desværre ikke læst alle indlæg.
Ingeborg

47 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eli Sander Kristensen, 26. august 2013 kl. 22.08

Jeg har lavet et temmeligt omfattende studie af Stevia. Årsagen er, at jeg har diabetes og jeg bruger det grønne steviapulver (som jo desværre ikke er godkendt i EU til anvendelse i fødevarer). Jeg bruger steviapulveret som medicin til at regulere mit blodsukker. Før jeg startede på stevia fik jeg en del medicin (Metformin, Hexagucol).
I dag er jeg fri af denne medicin.

Jeg har oprettet en website: Livsstilssundhed.dk hvor interesserede kan stille spørgsmål i forhold til min research.

48 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Skovbo Jensen, 27. august 2013 kl. 12.41

De har ganske almindelig Stevia sukker i SuperBrugsen ;)
Ved ikke om det er blandet med almindeligt sukker, men sødende DÉT er det! ;)

49 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eli Sander Kristensen, 27. august 2013 kl. 15.14

Jeg ved, at man ofte blander stevia med Erythritol, der er et sukker-alcohol. Erythritol har en sødeeffekt på 0,7 i forhold til sukker. Læg mærke til sødeeffekt for det "Stevis-produkt" du køber. Hvis sødeeffekten er f.eks. 15 er der langt mere Erythritol i varen end Steviol Glycosider.

50 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Sejersen, 7. oktober 2013 kl. 16.08

Jeg læste længer oppe at Karna Maj, lod sin Stevia fryse ned pga. Eu´s manglende godkendelse - og den var enorm sød.
Som Karna skriver ca. 300 gange så sød som sukker - for mig at se er dette kun en fordel :)
Stevia er i dag godkendt og kan købes i supermarkeder mv. - den kan dog være svær at finde i ren form.
I specialbutikker kanden findes i i ren pulverform form. Jeg plejer at få sendt den rene Stevia i pulverform i bøtter med 80g , fra en bekendt i Bolivia. (Det svare sådan ca. til 24 kg sukker)

Der fås en blanding af rørsukker og Stevia - ½ kg af denne svare til 3 kg sukker.
Sødetabeletter fås også som Stevia, men de har en bismag, som det rene Stevia, jeg får fra Bolivia) ikke har (Disse sødetabeletter smager ikke godt)
Så vidt jeg ved er Stevia i planteform stadig ikke tilladt i EU og dermed Danmark - men for mig at se handler det mere om politik og penge, end farlighed.
Der er store økonomiske midler på splid, da en stor del af vores sukkerforbrug kan dyrkes på altanen, i vindueskarmen eller haven.
Jeg har dyrket Stevia i mange år, og bruger det i madlavningen, syltning mv., i stedet for sukker - på havregryn mv., bruger jeg blandingen af rørsukker og Stevia,(hvis jeg ikke har ren Stevia hjemme) De pulverforme der ellers sælger i DK, er blandet med et stof der ikke smager ret godt.
Jeg tørre bladene i mikroovn, og gemmer dem i lukkede glas.

Tygger man bladene direkte, har de en bismag som Karna også skriver, men da det er så små mængder der bruges, er dette uden betydning.

1 blad i en gryderet i stedet for sukker, er vidunderlig.
2-3 blade et kg jordbær, og grøden er hjemme osv..

Stevia har været brugt i Sydamerika i flere tusinde år og i de sidste 30 år, har det været tilladt i Japan.
Eu har brugt årtier på at komme med en godkendelse, der nu er kommet på visse produkter.

Jeg syntes denne artikel fra videnskab.dk, viser noget af problemstillingen, vedr godkendelse af Stevia i EU. - Artiklen er fra 2008, så der er sikkert kommet mange
videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-undrer-sig-over-eus-manglende-godkendelse-af-sundt-sodemiddel

51 af 51 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 14. oktober 2013 kl. 16.31

Jeg har købt Stevia pulver i Tyskland, det er meget billigere dernede, har også en diabetiker i huset. Men man skal være forsigtig, det føder meget

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe sød stevia?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan man købe sød stevia?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider