Forum

Kommentarer til »Sådan bruger du kompost i haven«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sådan bruger du kompost i haven. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens, 30. oktober 2007 kl. 0.06

Kan man bruge græsklip til kompost,og udstrø det i oktober -november måned,sammen med andet kompost?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil, 30. oktober 2007 kl. 19.32

Ja. du kan bruge græsafklip. normalt bruger jeg det som jorddække, men man kan også komme den i kompost beholderen i mindre portioner, da det ellers vil danne et slimmet lag så der ikke tilføres ilt.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anni Svan, 13. april 2008 kl. 7.47

Hej.Jeg har i mange år lavet kompost af grønt køkkenaffald og haveaffald selvfølgelig uden kvikgræs ogskvalderkål. Jeg har nu ladet mig fortælle at jeg ikke måtte komme citrusskraller i.Hvorfor må man ikke det. Venlig hilsen Anni Svan.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 13. april 2008 kl. 22.40

Skallen på citroner og appelsiner bliver sprøjtet så der ikke så let dannes muk og andet skimmel, som ellers hurtigt vil brede sig i frugtkasserne, og så kan de ikke sælges. Smides skallerne i komposten dannes der senere muk på dem og det smitter i blandingen. Ormene spiser dem ikke, så du skal selv senere pille dem op.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 14. april 2008 kl. 11.04

Hej Anni Svan
Hvis du kun køber økologisk mærkede citrusfrugter kan du godt blande skrællerne fra dem i komposten. Økologisk frugt er ikke "overfladebehandlet" med kemiske midler, som er problematiske for de svampe- og bakteriearter, der starter nedbrydningen i kompostbunken.

Venlig hilsen fra Lone

Nyt svar til emnet »Sådan bruger du kompost i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sådan bruger du kompost i haven«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider