Forum

Kommentarer til »Hvor kan jeg købe silicagel til tørring?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan jeg købe silicagel til tørring? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Holt, 17. december 2007 kl. 20.29

Grødris kan opsuge meget vand. De bruges i saltbøsser til at holde saltet tørt, så det ikke klumper. De kan tørres ud i ovn, og så bruges til at tørre frø. De tørrer ikke frøene så hårdt ud, men til gengæld skånsomt og miljøvenligt. Kan købes meget billigt i ethvert supermarked.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Søgaard, 26. marts 2015 kl. 21.00

På tysk hedder de Trockenperlen. Jeg fandt dem på ebay for omkring 125kr/kg.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. marts 2015 kl. 22.35

Hej
Det er altid rart at man skriver hvad tingene skal bruges til. Silicagel til tørring af f. eks. roser? Det har jeg prøvet - du'r ikke!
Ingeborg
Ps. Jeg havde min silicagel fra en forhandler af husholdningsmaskiner. De er som regel pakket med mange poser af den slags, når de forsendes oversøisk. Ellers har jeg også selv samlet sammen hver gang der var en lille pose med de ting jeg købte. Det kan godt blive til noget! I øjeblikket har jeg bl. a. et par små poser liggende i bunden af vores postkasse.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. marts 2015 kl. 6.12

Det står der i det oprindelige spørgsmål...

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. marts 2015 kl. 20.01

Hej Anja - Et spørgsmål fra 2006 som der blev svaret på i går? - Jeg har nok misset noget :-(
Ingeborg
Ps. Har lige søgt på emnet uden større held

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. marts 2015 kl. 21.08

Ingeborg. Du kan også købe nogle poser , som er beregnet til at hænge op i fugtige rum og som opsamler fugt. Når det er vandmættet kan du tørre dem i ovnen og så er de som nye. Jeg merner ikke at de er så dyre . De fås i Harald Nyborg .

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. marts 2015 kl. 21.35

Hej Søren
Tak for tippet. vi bruger allerede sådan en pose med passende underskål i vores båd når den står på land. Jeg har prøvet at tørre med silicagel (roser), men sand er meget bedre - eller ingenting.
Ingeborg

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Erik Madsen, 15. november 2016 kl. 20.42

Silicagel poser købes let og billigt her :

www.instrumentbutikken.dk/shop/silica-gel-toerreposer-491p.html

Både små poser med 1 gram og lidt større poser med 5 gram fyldning. Priser fra 5 kr.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. Krøjgaard, 26. december 2017 kl. 23.19

Silica. Køb kattegrus der er lavet af silica.
30 kr for 5 liter i Rema.

Nyt svar til emnet »Hvor kan jeg købe silicagel til tørring?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan jeg købe silicagel til tørring?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider