Forum

Kommentarer til »Sommerblomster til snit«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sommerblomster til snit. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Meldgaard, 13. februar 2008 kl. 11.08

Sidste år såede jeg mange af de i artiklen nævnte blomster direkte på voksestedet, i de tilfælde hvor der ikke skal forkultiveres. Desværre blev ca. 80% ædt af sneglene, hvorefter jeg i år har tænkt mig at forkultivere alle sorter. Der er ikke noget meget mere trist end at se en fin række blomster komme op, bare for næste morgen at opleve, at de alle er forsvundet natten over. Så i områder med mange snegle, vil jeg råde til at forkultivere, selv om det er noget mere besværligt.

Venlig hilsen

Helle Meldgaard

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kathrine Hamann, 13. februar 2008 kl. 19.28

Jeg leder altid efter frø af Rudbeckia hirta "Meine Freude", som er en skøn blanding af høje og lave, brune og gule og alt derimellem. De kaldes enårige, men bllir ved med at komme igen i nye, overraskende variationer, hvis man ikke udrydder dem. Jeg havde dem i min have, som jeg har forladt, desværre uden at få nogle frø med. Mon nogen skulle have frø at undvære?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anemette Olesen, 14. februar 2008 kl. 8.31

Kære Helle.

Det var synd at du har snegle. Det har jeg også fået sidste år så jeg skal lave sneglesikre bede og så oppe i dem. Jeg tror ikke du får lov at beholde flere af de forkultiverede – Sneglene snupper også de udvoksede planter – Sørg for at bedene er sikret med kant og at der er smurt brun sæbe irørt salt under kanterne.

Held og lykke med dine snitblomster.

Anemette

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Riis, 25. februar 2009 kl. 12.40

Valmuer kan bruges som snitblomst.

Du skal blot brænde spidsen af stilken så snart den er plukket,så holder den i 2–3 dage.

Knopper der er langt fremme brændes også og den springer ud.

venligst karin riis

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Iversen, 12. august 2010 kl. 20.19

Jeg har i mange år haft stor fornøjelse af Dusksalvie horminum. De findes i både pink, blå og hvid. De har sået sig selv gennem de sidste 10 år, men er nu af så dårlig kvalitet, så jeg gerne ville så nogle nye. Jeg kan kun finde dem i engro forretninger, og dem har jeg som privat ikke adgang til. Kan nogen hjælpe mig?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vivi B., 27. april 2011 kl. 13.47

Du kan bl.a. få dem i netbutikken www.froebutikken.dk
De står som: Salvie. Dusk. Mix i både små og store portioner

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lizette Hansen, 9. maj 2012 kl. 8.59

Jeg har i år købt en masse sommerblomster som jeg skal prøve om jeg kan få sået i mit store urtebed så jeg ikke skal hakke så meget ukrudt, men kommer nok også til at slås med sneglene om det. Fjernede flere tusinde sidste år så håber at det måske har hjulpet lidt så de ihvertfald ikke har formeret sig.
Men nu mit spørgsmål, jeg forkultiverede også nogle af dem, bla asters i 2 varianter og de er blevet fine og kommet i potter, ja nogen af dem, der var rigtig mange. Håber jeg kan dele ud af dem. Men jeg forkultiverede også en der hedder sommerfugleblomst, der stod godt nok udtynding på frøposen, men det fik jeg ikke gjort, så nu har jeg en kasse med rigtig mange og de er så tynde i stænglen så de vælter når man prøver at plante ud. Hvordan får jeg bare lidt ud af dem? Jeg har plantet nogle ud i jorden i klumper og lidt i potter men det ser noget tvivlsomt ud. Skulle de bare være sået i haven i en række og så tyndet der? De er jo viklet ind i hinanden, både i rod og plante så hvis jeg tynder i kassen river jeg flere med op omkring den.
Kan nogen give et godt råd?

Nyt svar til emnet »Sommerblomster til snit«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sommerblomster til snit«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider