Forum

Kommentarer til »Kan jeg beskære en meget stor rosmarin?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg beskære en meget stor rosmarin? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. marts 2008 kl. 21.14

For flere år siden hjembragte jeg en lille rosmarin plante fra Kreta, som blev sat på det mest vind omsuste sted i min have, og i næsten rent grus mellem fliser. Den er vokset med raket fart lige siden. For 2 år siden var den blevet for stor, ca. 1,5 m. så den fik kraftigt med grensaksen ned til en ½ m. over jorden. Den er nu både tæt, lav og kraftig og blomstre smukt. I middelhavslandene gror rosmarin op af bjergskråningerne, i dårlig jord og med meget blæst.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Birch, 25. marts 2018 kl. 17.51

Jeg har en stor rosmarinbusk i et højbed. Rosmarinen er vel 2-3 år gammel. Den ser sørgelig ud nu efter den hårde frost i marts. Alle blade er brune. Hvad gør jeg? Kan jeg klippe den ned og håbe på, at den skyder igen? Den har overlevet fint de forrige to vintre.

Venlig hilsen
Anne Birch

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marcus A., 28. marts 2018 kl. 14.13

Hej Anne,

Jeg ved ikke rigtig noget om det - men jeg fandt det her link - måske det kan hjæpe?

haveselskabet.dk/beskyt-din-rosmarin-mod-kulde

Nyt svar til emnet »Kan jeg beskære en meget stor rosmarin?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg beskære en meget stor rosmarin?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider