Forum

Kommentarer til »Hvad er vanris?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad er vanris? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Vittrup, 15. april 2008 kl. 14.13

Du skriver at ''vanDris'' er en misforståelse. Pudsigt at tyskerne med ''wasseshuss'' og englænderne med ''watersprouts'' er så forkerte på den i De lande vi har hentet betegnelsen fra, ik?

Det skulle vel ikke netop være fordi, de skud er opfattet som mere vandige end de svagere skud. Det er de jo nok også.

Iøvrigt er alle vandskud ikke nødvendigvis ''fejlskud''
Men, OK, det er da da praktisk uden D i mange forklaringer.

Jeg har da også brugt en gang at undlade d-et, men holder mig nu mest til den internationale betydning.

venlig hilsen Jørgen Vittrup

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Vittrup, 15. april 2008 kl. 14.13

Du skriver at ''vanDris'' er en misforståelse. Pudsigt at tyskerne med ''wasseshuss'' og englænderne med ''watersprouts'' er så forkerte på den i De lande vi har hentet betegnelsen fra, ik?

Det skulle vel ikke netop være fordi, de skud er opfattet som mere vandige end de svagere skud. Det er de jo nok også.

Iøvrigt er alle vandskud ikke nødvendigvis ''fejlskud''
Men, OK, det er da da praktisk uden D i mange forklaringer.

Jeg har da også brugt en gang at undlade d-et, men holder mig nu mest til den internationale betydning.

venlig hilsen Jørgen Vittrup

Nyt svar til emnet »Hvad er vanris?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad er vanris?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider