Forum

Kommentarer til »Jordbær og roser i skøn forening«

På denne side finder du kommentarer til teksten Jordbær og roser i skøn forening. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Plum, 24. juni 2008 kl. 20.22

Måske det er en god ide med de pasteuriserde æggeblomemr,måske ikke. Mmåske man bare skal bruge friske, æg der er helt nylagt, fra høns man stoler på. I friske ærg kan der- medmindre hønsene er dødssyge- ikke være ret meget salmonella. Og så skal man bruge alt med rå æg samme dag. når man skal gøre sig denne umage handler det om at pasteuriserde blommer smager i bedste fald røvkedeligt.

Camilla Plum

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Plum, 24. juni 2008 kl. 20.22

Måske det er en god ide med de pasteuriserde æggeblomemr,måske ikke. Mmåske man bare skal bruge friske, æg der er helt nylagt, fra høns man stoler på. I friske ærg kan der- medmindre hønsene er dødssyge- ikke være ret meget salmonella. Og så skal man bruge alt med rå æg samme dag. når man skal gøre sig denne umage handler det om at pasteuriserde blommer smager i bedste fald røvkedeligt.

Camilla Plum

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Olesen, 24. juni 2008 kl. 20.38

Jeg vil give Camilla Plum ret i, at jordbær er fantastiske, og at folk burde spise flere bær i det hele taget (i sæsonen).

Men der er en slange i Paradiset!

Der er meget kalium i jordbær – hvilket er en meget dårlig kombination for nyre/dialysepatienter.

Synes lige det skulle med!

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Plum, 24. juni 2008 kl. 21.22

Handler det ikke også om en balance med calcium? i feks fløde?

camilla plum

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 25. juni 2008 kl. 9.40

Jordbærsorten Dybdahl smager efter min mening bedst af alle jordbær! de er meget søde og har en utrolig lækker smag / aroma.

Om denne ret gamle sort så er en sund sort? ved jeg ikke meget om, men smagen er bare helt fantastisk (som i de gode gamle dage)

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Plum, 25. juni 2008 kl. 11.13

Jo den er sund, og tidlig, vi har dem i massevis i vores selvplukmark, og de får ikke nogen sygdomme af betydning. Men transport-egnede er de jo ikke, det er derfor iman ikke kan købe dem i butikkerne, for de skal spises samme dag de er plukket. og bedre bær findes ikke, de smager nærmest af skovjordbær. Camilla Plum

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 25. juni 2008 kl. 11.21

Til Camilla Plum.

Så er vi jo helt enige, at Dybdahl smager rigtig godt, derimod syntes jeg ikke at Zefyr / Korona har en special "rigtig" jordbærsmag, men Polka kan da gå an!- men: smag og behag. Jeg har været så heldig at kunne købe nogle få Dybdahl jordbærplanter på vores grønttorv, dem glæder jeg mig meget til – i min egen have. Det glæder mig, at du finder sorten rimelig sund.

hilsen Bjarne.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Petersen, 17. februar 2012 kl. 9.49

MUMS en lækker opskrift ! Skal da bestemt prøves af. Havde sidste år, syntes jeg selv, godt gang i jordbær bedet, men der er jo altid plads til forbedringer, som man siger.
Overvejer på det kraftigste at få gang i et bed med jordbær og roser næste gang. Det lyder som en meget god idé.
Mange tak for tippet..

mvh
______
Martin
www.nettraening.dk

Nyt svar til emnet »Jordbær og roser i skøn forening«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Jordbær og roser i skøn forening«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider