Forum

Kommentarer til »Hvorfor er der ingen blomster på vores Solist kartofler?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor er der ingen blomster på vores Solist kartofler? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 28. juni 2008 kl. 11.55

Hej!

Jeg fandt dette på nettet hvor det ser ud som om at solist normalvis blomstrer:

www.oekoplanteavl.dk/OversigtBedrifter/Ilderhoej/2kartofler03.html

Hvorfor dine ikke gør det ved jeg dog ikke

Hilsen og god weekend!

Bjarne

www.barney.dk

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ARNE HANSEN, 1. juli 2008 kl. 10.24

Først kartoflen solist er en ringe sort smagsmæssig og holdbarhed,nærmest en industikatoffel,blomstring kommer meget sent,og ret svagt, som ny kartoffel kan den være nogenlunde, derefter ikke en man gemmer,kartoffelavlere bruger den fordi den ikke er så modtagelig for skimmel og rigtgivende så er alt sagt, vælger man delikatesser så er og bliver det altid sorterne bintje mausel-og milva -sava kan gå an
dernæst asparges-og æggeblommer.som jeg stadig eftersøger,har fået mange henvendelser om denne men endnu ikke fundet den rigtige der er helt spciæl og god,jeg er fra barn opvokset i kartofler og har stor viden om dem alle min store interesse er i dag 81år så årene har lært mig alt om kartofler tak

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 1. juli 2008 kl. 20.31

Jeg er bestemt ikke enig i at Solist ikke er så modtagelig for skimmel, da den p.t. er den mest angrebne sort jeg har.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 3. juli 2008 kl. 21.13

Kære Arne Hansen

Kunne det være en Exquisa, du søger? Det er en halv-asparges kartoffel. Jeg har nogle få af den i haven i år.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ARNE HANSEN, 3. juli 2008 kl. 21.31

Kære klara andersen
hvor sødt af dig at skrive om denne kartoffel,,flovt må jeg svare jeg kender slet ikke den sort,måsker har den flere belævnelser så derfor, er ellers sikker på at kende alle,men inrømmer at hver gang jeg prøver en ny sort og den er så ringe som solist og mange andre så ryger de ud af mine tanker alle sorter kan være gode nok til foder eller industrikartofler, men udtrolig spændende at undersøge jeg har altid mindst syv sorter at undersøge,så måske ku vi bytte hvis du er intreseret,jeg bliver så glad når nogen viser interesse,for gid der var nogen flere der prøvede at avle de virkelige smagfulde og rigtig gødet kartofler jeg takker dig CLARA ANDERSEN FOR DIT SVAR HØRE MEGET GERNE FRA DIG HILSEN ARNE

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 3. juli 2008 kl. 23.00

Kære Arne Hansen
Hvis du her på "Havenyt" under SØG oppe i højre hjørne skriver Exquisa, er der 12 artikler, hvor navnet indgår. Også ordet Kartoffelsorter giver mange artikler.

Jeg købte mine af en avler fra Samsø på torvet i Århus i foråret.

Jeg vil sende dig nogle af mine Exquisa kartofler. Du har jo skrevet din adresse, så det er enkelt. De bliver nok først sendt mandag, for i morgen får vi container i kolonihaven og skal af med haveaffaldet.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 4. juli 2008 kl. 7.24

Efter at have læst diverse indlæg vil jeg gøre den bemærkning, at man generelt bør fortælle, om man dyrker sine kartofler i en sandet let eller en lerholdig tung jord.

Mine erfaringer omfatter dyrkning i den lette sandede jord.

I gruppen af "TIDLIGE KARTOFLER" er Solist min absolutte foretrukne på grund af dens fasthed, men den skal naturligvis som alle andre tidlige sorter ikke gemmes.

Blandt de "MIDDELTIDLIGE" topper Ditta på min liste som en fremragende spisekartoffel, der tilmed kan gemmes.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 20. august 2008 kl. 20.07

Jeg kan kun gi Arne Hansen ret.Smagte Solist for første gang i år...Købte et kg men blev skuffet ang smagen...Flotte var de ja men det smager man ikke.

Det smagte af "tungen ud af vinduet":-)
Til tidlige bruger jeg kun Berber.

Ang Bintje så var det osse min favorit da jeg var på en kartoffelgård.I dag har jeg Raja i haven og det er smag for alle pengene og de kan godt mele lidt hvis de gror lidt længere.

Nyt svar til emnet »Hvorfor er der ingen blomster på vores Solist kartofler?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor er der ingen blomster på vores Solist kartofler?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider