Forum

Kommentarer til »Hvordan frøformerer man rabarber?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan frøformerer man rabarber? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Breuning, 15. juli 2008 kl. 20.09

Hej!

Min søn bor på Teneriffe og vil gerne have fat i disse frø.

Venligst svar på denne e-mail adresse.

De bedste hilsner
Jesper

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 15. juli 2008 kl. 23.52

Hej Jesper!

Nu har du ikke lige skrevet nogen e-mail adresse så jeg svarer her :O)

Frøformering af rabarber er super nemt :O) de skal blot sås og vandes, så spirer de lystigt.

jeg har frø af en god sort der hedder victoria :O)

mange hilsner
Bjarne

www.barney.dk

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 5. august 2009 kl. 10.12

Jeg har en masse rabarberfrø, hvis nogen skulle være interessert i at bytte med noget andet spiseligt. Ex. tomat, chili, hestebønner, spinat, græsk oregano.

Har også salviefrø og kejserkronefrø til bytte.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 5. august 2009 kl. 10.18

Hej Wina.

Ved du hvilken sort rabarber det er?

Eller kan du beskrive om de er store, små, grønne eller røde?

Er interesseret i rødstilket rabarber som bevarer den røde farve ved tilberedning.

Kan tilbyde frø af tomater – friland og hestebønner.

Hilsen Linda

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 5. august 2009 kl. 13.28

Hej Linda.

Jeg ved ikke hvilken sort det er, men det er ikke de små tynde røde rabarber. De er temmelig tykke, og ca. 30–35 cm lange. Ikke helt røde, men heller ikke helt grønne. Så kompot og marmeladen bliver ikke rød, men nærmest orangefarvet.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 5. august 2009 kl. 19.53

Hej Wina

Så ligner de dem jeg har i forvejen, så derfor er jeg ikke interesseret i at modtage frø.

Hilsen Linda

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Højen, 22. juni 2023 kl. 11.41

Rabarberfrø: jeg købte for tre år siden rabarberfrø, som er høstet i Rumænien, såede dem i en kasseret vandtønde af plast, hvori jeg havde fyldt et godt lag med indholdet af brugte sække fra drivhuset og dække med et lag kompost, altså sået direkte på voksestedet. De væltede op, og med opfordringen til ikke at tage dem. det første år, ventede jeg til andet år med at tage ind. De var hovedsageligt grønne, dog med rødlige aftegninger på "huden". Vi var noget spændte, for vi har ligeledes røde vinrabarber med sædvanlig smag, der kræver sukker ved tilberedelse.. Stor var overraskelsen, da vi bare kogte dem og prøvesmagte dem : de var ganske søde og velsmagende UDEN tilsætning af sukker, SÅ LAD JER IKKE FORSKRÆKKE AF GRØNNE RABARBER !!'

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Højen, 22. juni 2023 kl. 11.42

Rabarberfrø: jeg købte for tre år siden rabarberfrø, som er høstet i Rumænien, såede dem i en kasseret vandtønde af plast, hvori jeg havde fyldt et godt lag med indholdet af brugte sække fra drivhuset og dække med et lag kompost, altså sået direkte på voksestedet. De væltede op, og med opfordringen til ikke at tage dem. det første år, ventede jeg til andet år med at tage ind. De var hovedsageligt grønne, dog med rødlige aftegninger på "huden". Vi var noget spændte, for vi har ligeledes røde vinrabarber med sædvanlig smag, der kræver sukker ved tilberedelse.. Stor var overraskelsen, da vi bare kogte dem og prøvesmagte dem : de var ganske søde og velsmagende UDEN tilsætning af sukker, SÅ LAD JER IKKE FORSKRÆKKE AF GRØNNE RABARBER !!'

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Højen, 22. juni 2023 kl. 11.42

Rabarberfrø: jeg købte for tre år siden rabarberfrø, som er høstet i Rumænien, såede dem i en kasseret vandtønde af plast, hvori jeg havde fyldt et godt lag med indholdet af brugte sække fra drivhuset og dække med et lag kompost, altså sået direkte på voksestedet. De væltede op, og med opfordringen til ikke at tage dem. det første år, ventede jeg til andet år med at tage ind. De var hovedsageligt grønne, dog med rødlige aftegninger på "huden". Vi var noget spændte, for vi har ligeledes røde vinrabarber med sædvanlig smag, der kræver sukker ved tilberedelse.. Stor var overraskelsen, da vi bare kogte dem og prøvesmagte dem : de var ganske søde og velsmagende UDEN tilsætning af sukker, SÅ LAD JER IKKE FORSKRÆKKE AF GRØNNE RABARBER !!'

Nyt svar til emnet »Hvordan frøformerer man rabarber?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan frøformerer man rabarber?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider