Forum

Kommentarer til »Kan man dyrke søde kartofler i Danmark?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan man dyrke søde kartofler i Danmark? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Laage, 9. september 2008 kl. 15.59

Fidusen er, at knoldene lægges meget tidligt i bænk. Når de begynder at spire, og spirerne er pænt store, så snittes disse af og plantes.

Det er herfra, knoldene vil vokse.

Således læst på et amerikansk link om dyrkning af Sweet Potatoes.

God fornøjelse.

Bedste hilsner
Ulla Laage

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Laage, 9. september 2008 kl. 16.36

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. oktober 2011 kl. 16.20

Jeg høstede omkring 1½ kg sødkartofler i går fra 1 plante, som har groet i køkkenhaven i en l ille mistbænk.

Der er mange pænt store knolde, som skal spises, og så er der nogle små, som jeg vil prøve at lokke spirer ud af til næste sæson.

Jeg har tænkt mig at plante nogle i drivhus, hvor de kan dække bunden under tomat og chili - og igen i mistbænke udenfor.

Lidt spændende - sælgeren på det plantecenter, hvor jeg købte planten, var noget skeptisk og regnede ikke med, at der ville komme noget ud af det, så jeg var jo nødt til at prøve!

Nyt svar til emnet »Kan man dyrke søde kartofler i Danmark?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan man dyrke søde kartofler i Danmark?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider