Forum

Kommentarer til »Hvorfor er bladene på mine tomat- og agurkplanter slatne og gule?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor er bladene på mine tomat- og agurkplanter slatne og gule? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Elsner, 16. september 2008 kl. 11.02

Jeg havde spindmider i mine tomater -Bønner og agurker. Alle planter var meget angrebet ifølge en gartner jeg spurgte.

Planterne blev fjernet. Nu er kun persille, peber, purløg og druen tilbage. Skal jeg udskifte al jorden i drivhuset når jeg har vasket det af?

Med venlig hilsen Lilian.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benny Rafn, 7. august 2016 kl. 22.26

Jeg har samme problem med at mine tomatplanter er begyndt at blive gule, men med den elendige sommer vi har er det ikke solen der skader, og heller ikke varmen, de står i bede der er en halv meter dyb,når man jager en hånd ned i jorden bliver den ikke våd kun let fugtig, så kan det også være mangel på vand eller gødning.
mvh.
Benny

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 8. august 2016 kl. 9.39

Typisk overvanding...........

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benny Rafn, 8. august 2016 kl. 14.56

Er det for send at gøre noget.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 9. august 2016 kl. 8.50

Du skriver, at dine bede er en halv meter dybe. Tomatplanter frit udplantet sender rødderne ned i to meters dybde. Jeg har dyrket tomater i store krukker, og de holder også op med at vokse og får gule blade sidst på sæsonen, og her er jorden totalt fyldt med rødder, så der var næsten ingen jord tilbage. Men du kan da prøve at eftergøde og vande ekstra.

Mine tomater dyrket i jorden i drivhuset har grønne blade til det bliver efterår. Nogle af de nederste bliver gule nu, men det er naturligt, efterhånden som klaserne nedfra høstes.

Nyt svar til emnet »Hvorfor er bladene på mine tomat- og agurkplanter slatne og gule?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor er bladene på mine tomat- og agurkplanter slatne og gule?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider