Forum

Kommentarer til »Tudselilje«

På denne side finder du kommentarer til teksten Tudselilje. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 18. september 2008 kl. 15.17

Hvordan kan man komme til at eje sådan en skøn Tudselilje?

Jeg har aldrig mødt den hverken på planteskoler eller på besøg i andres haver.

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Dahlin, 18. september 2008 kl. 16.17

www.pspaeon.dk/

Klik på "Andre planter" og rul lidt ned. Man kan få tilsendt eller køre forbi og hente selv efter aftale...

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 18. september 2008 kl. 19.08

De havde dem i Silvan i sommers.

Købte en og delte den, men der er ikke kommet nogle blomster.

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Blomsten & Krukken, 20. januar 2009 kl. 19.48

Jeg er selv rigtig glad for Tudseliljer og har flere forskellige i min webshop www.blomstenogkrukken.dk

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 30. juni 2009 kl. 22.51

OK den jeg købte i Silvan, og som blev plantet i et halvskygget bed, og passet med vand og lidt kærlig kompost, dukkede så bare ikke op i år... Det passede den åbenbart ikke at gro i sandjord

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte H., 1. juli 2009 kl. 10.19

Ja, tudseliljer kan være drilagtige. Jeg har prøvet at plante tudseliljer af forskellige arter og købt forskellige steder flere gange, men lige meget hvor og i hvilken type jord jeg planter dem kommerde ikke året efter.

Jeg har en teori om at det er sneglene især de små agersnegle der spiser dem lige så snart de første grønne spirer viser sig.

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 1. juli 2009 kl. 11.40

Agersnegle har vi næsten ikke mere efter at vi lagde vores halve appelsinskaller (efter presning til f.eks. juice) ud i bedet hvor sneglene var i store mængder. Vi lagde skallerne med åbningen mod jorden og fjernede skallerne igen dagen efter -nu fyldt med agersnegle. Til sidst var der ingen snegle i skallerne men vi forsøger da stadig – for en sikkerheds skyld og det er sket en enkelt gang i foråret – men ikke siden.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 1. juli 2009 kl. 11.40

Agersnegle har vi næsten ikke mere efter at vi lagde vores halve appelsinskaller (efter presning til f.eks. juice) ud i bedet hvor sneglene var i store mængder. Vi lagde skallerne med åbningen mod jorden og fjernede skallerne igen dagen efter -nu fyldt med agersnegle. Til sidst var der ingen snegle i skallerne men vi forsøger da stadig – for en sikkerheds skyld og det er sket en enkelt gang i foråret – men ikke siden.

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 7. september 2009 kl. 13.54

Jeg har mine imellem blåbær i mit surbundsbed
– de er nærmest ukrudt nu.

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Jessen, 28. september 2015 kl. 13.45

Jeg har netop anskaffet en tudselijle (tricyrtis hirta) - den er yndig! Jeg er i tvivl om, hvilken jordtype den vokser bedst i. Niels Skjøldberg skriver, at den skal have surbundsjord, men han nævner ikke specifikt hirta. Mon nogen kan hjælpe mig?
Mvh Hanne

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. september 2015 kl. 8.13

surt og fugtigt - så trives den bedst

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 29. september 2015 kl. 11.32

Det er altid en god ide at skrive det plantenavn, man søger oplysninger på oppe i søgefeltet - øverste højre hjørne.

Der ligger en rigtig fin artikel om tudseliljen

www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/blomster/stauder/919.html

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 29. september 2015 kl. 13.24

Karna, tråden her er altså et kommentarspor til den artikel du linker til. :-)

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Jessen, 29. september 2015 kl. 14.14

Tak for svar, Mogens Madsen, det er jeg glad for - jeg plantede den nemlig i potte med sur jord, straks jeg kom hjem med den (imod planteskolens anbefaling). Så den får liv at blive stående ;-) mvh Hanne

Nyt svar til emnet »Tudselilje«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Tudselilje«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider