Forum

Kommentarer til »Rådyr æder mine grønsager«

På denne side finder du kommentarer til teksten Rådyr æder mine grønsager. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte, 13. oktober 2008 kl. 23.38

Hej.

havde også fornøjelsen af rådyr i haven. Men har fået dem til at finde andre veje ved at hænge nylonstrømer med menneskehår op på deres stier gennem hækken.

Duften holder dem væk ca. 5–6 uger. Min nabo har sat dyrehegn rundt om deres køkenhave, hvilket også er meget effektivt.

Prøv det og slip for spiste grønsager, blomster mv.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Abildstrøm, 14. oktober 2008 kl. 8.46

Jeg har et lille gartneri. Har gennem årene prøvet alt for at holde rådyr væk. Hår, lammeuld, hjortetaksolie, net, hyl og skrig.

Sidste år åd de bl. a. 1500 salathoveder.

Nu er alt dyrket jord hegnet ind med 180 cm. Og det hjælper, men har selvfølgelig kostet en formue.

Problemer med nærgående rådyr skyldes i høj grad, at der er for mange. Jægerne fodrer dem om vinteren for at have noget at skyde på – måske burde jagtejerne have pligt til at hegne vildtet ind og måske burde VILDT hedde TAMT istedet for.

Nyt svar til emnet »Rådyr æder mine grønsager«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Rådyr æder mine grønsager«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider