Forum

Kommentarer til »Drypvanding fra en spand«

På denne side finder du kommentarer til teksten Drypvanding fra en spand. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 14. oktober 2008 kl. 18.03

Hvis du kigger ovenfor under punktet "Brug en dunk til punktvanding" så vil du se dit omtalte vandingssystem – men med en anbefaling om brug af gratis dunke. De fylder heller ikke så meget i et bed. Jeg har i hvert fald ikke plads til spande rundt omkring i mine bede.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 10. juni 2010 kl. 9.48

Jeg selv bruger at tage en gammel plastikflaske, helst på en liter eller deromkring, skærer bunden af den og putter toppen, selvfølgelig uden låg, ned i jorden ved siden af planten, tæt på stammen/roden og fylder den op med vánd. På den måde tager planten hvad den skal bruge og man kan efterfylde når det bliver nødvendigt. Min far så mit system for nogle år siden og har brugt det i hans have lige siden. Specielt når han tager til Jylland i sommerhus, og han fortæller at alle hans planter står lige så flotte når han kommer hjem som da han tog afsted.
Jeg bruger det specielt hvis jeg har plantet nye ting som skal vandes en del i de varme sommermåneder. Flaskerne er nemme at fylde igen med vandkanden, også med gøgningsvand hvis det er nødvendigt.

Nyt svar til emnet »Drypvanding fra en spand«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Drypvanding fra en spand«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider