Forum

Kommentarer til »Virker muldvarpeskræmmere?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Virker muldvarpeskræmmere? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Andersen, 13. januar 2009 kl. 17.55

Jeg har meget god erfaring med hjortetakolie, som jeg drypper lige ned i det nye skud, pas på ikke at få det på tøj og hænder, da det er meget svært at vaske det af.

2 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 13. januar 2009 kl. 18.44

Hej Mette

De virker ikke,og det er et faktum.

politiken.dk/tjek/bolig/haven/article496499.ece

Det eneste rigtige og effektive og som er tilladt for alle hele året rundt er brugen af muldvarpesakse.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk/Muldvarp/saks_1.htm

3 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Frøslev Christensen, 13. januar 2009 kl. 19.42

Jeg har prøvet hjortetaksolie i hele 3 uger og det fik aldrig nogen virkning. Der står ej heller på flasken at det skulle virke mod muldvarpe, men nogle siger det har virket for dem?

Jeg har prøvet alverdens krydderier uden virkning. En flaske der skulle hyle virkede ikke. Det eneste som vi gentagende gange har fået til at virke, er MANGE overskårne hvidløg gravet ned i jorden. Om det var tilfældigt ved vi ikke, men det virkede hos os. Og da vi sidste år pludselig fik ekstra mange skud, "krydderede" vi hvidløgene med lortene efterladt af vores hunde. Jeg skal love for at muldvarpene stoppede prompte og vi sparede en masse lorteposer. Så har du en hund, så hæld lorten ned under græsplænen. Jeg har for iøvrigt læst, at det kan være ganske svært at få muldvarpefælderne til at virke da de skal placeres nøjagtig i forhold deres ganges retning og dybde. Så hvad jeg kan forestille mig er, at det kan blive et temmelig besværligt foretagende, plus at man konstant skal grave og dække et eller flere større huller i græsplænen. I år vil vi også forsøge med hår fra vores 4 ildere. Vi har gemt hår fra deres fældningsperioder, og måske lugten af deres hår kan skræmme muldvarpen væk? Held og lykke til alle!

4 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Frøslev Christensen, 13. januar 2009 kl. 19.46

Jeg så lige videoklippet på www.skadedyrene.dk/Muldvarp/saks_1.htm.

Med den saks er det ikke nødvendigt at grave et større hul i græssplænen for at placere en fælde, så jeg må tage mine tidligere ord i mig omkring besværligheden. Om jeg så lige vil vælge den løsning ved jeg ikke rigtig om mit hjerte kan få mig til.

5 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. januar 2009 kl. 20.47

Hej Brian

Hvorfor ikke bare bruge ilderens "lort" og urin nede i gangene

6 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 13. januar 2009 kl. 22.37

Hej Søren

Det er forholdsvis nemt at svare på, fordi det er ikke effektivt nok. Og det er det ikke,fordi muldvarpen lukker bare gangen og graver en ny parralelt derpå, d.v.s at du får endnu flere skud end før.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk/muldvarp.htm

7 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars B, 11. juli 2009 kl. 11.50

Hej Svend.

Lyder til, at du har en del erfaring på området omkring bekæmpelse af mosegrise og muldvarpe. Vi har fået besøg i vor have af een af slagsen, eller måske begge :) – Vi har overvejet, hvordan vi skal komme af med dem, og tror at sakse vil få første prioritet. Kan saksen fra Motrap klare både muldvarpe og mosegrise, eller er det udelukkende muldvarpe?

8 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 11. juli 2009 kl. 14.56

Eller karbid, hvilket Svend naturligvis ikke vil anbefalde, men det virker.

Se anden sted i dette forum...

MD

9 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 11. juli 2009 kl. 21.51

Hej Lars

Ja jeg har stor og mange års erfaring på området.

Motrapfælden virker både for mosegrise og muldvarpe.

Alternativt kan do bruge rottesmækfæder og bruge æblestykker som lokkemad. Brug evt. velegnestationer der passer til smækfælderne eller stil en urtepotte hen over fælde og hul så du undgår risikoen for at andre kommer tilskade med smækfælderne.

Karbiddaffy skal du slet ikke lytte til han har ingen forstand på hvad effektivitet er både mosegrise og muldvarpe kaster blot gangen til og graver en ny hvis du bruger det uvirksomme middel karbid. Det er virker lige som de elektroniske skræmmere kun på den måde at det øger omsætningen ved dem der forhandler dem og det.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk

10 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars B., 12. juli 2009 kl. 11.26

Hej Svend og MD.

Tusind tak for jeres råd og kommentarer. Vi vurderer lige situationen, og skrider så til handling.

Skal nok informere resultatet – positivt, som negativt. :)
Fortsat god sommer – og skål Svend – Hvem fornægter et godt glas rødvin?

VH

Lars B

11 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Joan, 28. juli 2009 kl. 18.16

Hej
jeg har brugt hvidløg, bare et fed i hvert skud og træd ned, det virker
Joan

12 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Laursen, 18. september 2009 kl. 16.38

De virker helt sikker. Mig og min nabo havde masser af mulvarpe. så købte jeg en og efter ca 1 md havde jeg ingen, men min nabo, der ikke havde købt, har dem stadig.

Så jeg med 100% sikkerhed de virker, men når folk siger de ikke virker, er det fordi, de ikke giver dem tid til at virke, ca 1 md.

13 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 19. september 2009 kl. 7.21

Kan kun tilsluttet mig indlæg 12. Jeg har en med solcelle der udsender lyde under jorden og den har holdt mulvarpen på afstand. Desværre gik den pludselig i udu for 4 uger siden og døjer igen med muldvarp, men indtil da virkede den også 100%.

14 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars B, 19. september 2009 kl. 9.00

Tusind tak for alle gode og positive indlæg og kommentarer. Jeg lovede at vende tilbage, når vi havde løst problemet – og det gjorde vi for ca. 3 uger siden. Vi havde åbenbart "skræmt" muldvarpen over til naboen og genboen, hvor den muntrede sig vældigt i deres græsplæner. Naboen satte så to fælder, og i løbet af 3 dage var kalorius nedlagt. En ordentlig krabat. Så fælderne er ihvertfald gode og virksomme, og vi er indtil videre muldvarpefri.

VH
Lars B

15 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 19. september 2009 kl. 21.03

Ja disse muldvarpe – skræmmere har nok delt vandene med hensyn til om de virkede eller ej og man fristes til at tro at hvis ikke de virker er det muligvis skræmmeren, der er blevet lydløs (hvilket vi ikke kan høre) eller muldvarpen, der er stokdøv (eller har jord i ørene)

Mine mor har selv afprøvet den og med stor succes. Hun mener at den ogse har virket på mosegrisen.

Har andre lign. erfaring?

16 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Laursen, 19. september 2009 kl. 21.37

Jo du kan godt høre den og mærker en lille summende lyd hvis du holder den I hånden, men vi hører dem kun som et meget lille, svag lyd, hvorimod mulvarpene hører dem meget skrigende. Det er kun fordi dem der ikke synes de virker efter 14 dage smider dem ud og siger det skidt, det virker ikke. Skal virke mindst 1 md.

17 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 19. september 2009 kl. 21.45

Ok, jeg må nok også indrømme at jeg aldrig har tændt for en, men kun læst at den var lydløs.

Mon de vibrationer den giver får regnormene op ad jorden? det siges at selv små vibrationer skulle påvirke dem.

For så behøver man jo kun at gøre båden klar, inden man skal ud og fiske (med orm)

18 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thue De Cros Dich, 15. oktober 2009 kl. 9.19

Muldvarpe-skræmmere, der består af en stav, som graves ned og som udsender små lyde gennem jorden, VIRKER IKKE. Jeg har afprøvet en i et halvt år, og muldvarpene skyder op overalt, også lige ved siden af apparatet, som står og snurrer til ingen nytte.

Muldvarpe-skræmmere virker ikke. Det er pinligt, at SONIC og andre firmaer vil være bekendt at reklamere for dem.

19 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Probst, 4. oktober 2011 kl. 8.24

Hej - Jeg har nu igennem hele sommeren forsøgt at få has på mine mosegrise. Jeg har 2 skræmmere gravet ned i haven - UDEN effekt.
Derudover har jeg lagt gift i gangene - alrtid brugt gamle havehandkser og forsøgt at holde lugt af menneske væk. Jeg har bare vrikket med en haveskovl i gangen og så hældt forgiftede majskorn ned i gangen.
Derudover har jeg 3 sakse i gang.
Det hele UDEN effekt.
Er der nogen, der har et bud på, hvad pokker jeg gør forkert ? mvh. Anne

20 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 4. oktober 2011 kl. 21.27

Hej Anne glem alt om forgiftede majskorn og sakse når du vil bekæmpe mosegrise, da de er planteædende, Sæt hellere en glasflaske skråt ned i en ny gang (hvis du kan finde een) vinden vil så genere udyrene.
Mosegrise graver gange på kryds og tværs efter rødder, og lukker ikke hullerne efter sig, når de har været over jorden om natten, og bruger kun gangene enkelte gange,da rødderne ikke vokser så hurtig igen. Muldvarpene graver mest lige gange som de inspicerer to gange dagligt, om morgenen kl. 4 og igen kl.16. En gang og et muldvarpeskud vil altid være lukket.
Hilsen Henry G.

21 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Sørensen, 1. juni 2016 kl. 10.38

Hvorfor slå dem ihjel ? Vi skal jo være her allesammen. Vi har mulvarpe i haven og gør dette.
Omkring aften bliver de aktive, så da kan de graves op, hvis man er hurtig.
Find det nyeste skud og list dig hen og stå på lur med en spade. Når du kan se det næste skud er på vej, skal mulvarpen kunne ses i toppen af skuddet. Sørg for at få spaden helt ind under skuddet, så du ikke rammer mulvarpen. "Snup" den i nakkeskindet og sæt den i spand. Flyt dem til et sted, hvor de ikke generer nogen.
PS: Det kræver tålmodighed.

22 af 25 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. juni 2016 kl. 10.49

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

23 af 25 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. juni 2016 kl. 10.53

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

24 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 1. juni 2016 kl. 11.57

Frank

Hvad med karbid? kan det bruges.

Så det forleden hos XL-byg . Ellers har jeg kun set det brugt på Gladsaxe kirkegård for mange år siden .

25 af 25 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. juni 2016 kl. 16.56

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Virker muldvarpeskræmmere?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Virker muldvarpeskræmmere?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider