Skrevet af: Majken, 6. februar 2009 kl. 8.44
Hej,
Min agave har fået nogle bløde blade efter jeg har taget den indenfor i vinter. Det er de nederste blade og de bliver også brune og visner udefra og indefter. Jeg har vandet den to gange. Er der nogen som kan hjælpe?
Majken
Skrevet af: Erik Laugesen, 6. februar 2009 kl. 16.24
Hej Majken...
kender godt problemet...men mine får o vand fra de kommer ind og det gør de når vi får den første frost nogle er ude hele året på terrassen også uden vand...mine er tørre i ca 5 mdr og de blir sat i et skur med en temp på ca 5+ siden har jeg ikke haft de brune blade...de kommer ud igen når faren for frost er ovre eller de kommer i drivhuset...agaver kan godt tåle lidt elle nogen frost de skal bare være 100% tørre...
erik esbjerg
Skrevet af: Majken, 8. februar 2009 kl. 22.20
Hej Erik,
Har du alle dine planter ude i skuret og på terassen? Var det da du havde dine planter helt indenfor du oplevede samme problem?
Tak!
Majken
Skrevet af: Erik Laugesen, 8. februar 2009 kl. 22.45
De Agaver som jeg holder meget af som agave americana medio picta og andre er i skuret og uden vand de får ikke bløde blade men mister et par stykker over vinteren...de tørrer ind og kan så plukkes af til foråret...dem som er på terrassen agave americana...alm grøn...gul stribet...erogså tørrt ud total de har heller ikke slappe blade...men som de andre får de nogle tørre blade ved basis som jeg så skærer af til foråret...mine er ikke pakket ind...dem på terrassen og frost har de fået...
erik
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.