Forum

Kommentarer til »Hvad gør jeg ved kålfluelarver i kålen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør jeg ved kålfluelarver i kålen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Koring-Larsen / Mosegaard Skovbrug, 3. august 2003 kl. 11.34

Kålfluer.

Et – om end gammelt – men meget effektivt middel mod kålfluer, er følgende.

Beskyt dine planter efter fremspring
(sprøjt med meget kraftig hvidløgsolie – én gang om ugen)
Ved udplantning lægges et lille stykke rabarber-stilk ved hver plante.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Y. Jacobsen, 20. august 2004 kl. 13.48

Jeg er nybegynder i såning, men fik fat i et brev frø som skulle give mig en masse pyntkål.

Frøene spirede meget villigt og stor var min glæde da jeg kunne plante en masse små planter ud i haven. Nu skulle de stå og pynte og være lidt af et monument for mine haveevner. Desværre viste det sig hurtigt at et eller andet dyr har spist mine planter.

Nu har jeg sået den 3. portion og selv de helt små kimplanter bliver spist!

Hvad kan jeg gøre?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 20. august 2004 kl. 15.58

Jeg ser kun den mulighed, at du forsøger dig med et stykke fiberdug, som placeres over det sted, hvor du sår dine frø.

Dugen skal placeres, så flyvende insekter ikke har mulighed for at komme ind på såstedet.

Jeg har oplevet præcist det samme med nogle Hornvioler, hvis blade var afribbet, men de synes nu på vej med en ny bladsætning.

I mit tilfælde var skadevolderen nogle meget sultne larver.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Hvad gør jeg ved kålfluelarver i kålen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør jeg ved kålfluelarver i kålen?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider