Forum

Kommentarer til »Svejs spaden og den holder mange år«

På denne side finder du kommentarer til teksten Svejs spaden og den holder mange år. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Madsen, 25. februar 2009 kl. 15.12

Jeg plejer at brække skaftet på min spade, men jeg har været ude for noget, der svarer til ovenstående problem:
Lysbro, der ellers er kendt for at fremstille kvalitetsgrej har i en årrække nittet deres spader med messingnitter i stedet for de oprindeligt anvendte i jern.

Messing kan springe uden varsel og det ser ud til at den afbillede spade netop har messingnitter.

Jeg har selv erstattet messingnitterne med jernnitter og opnået et resultat, der duer.

I forbindelse med mit arbejde fik vi på et tidspunkt nogle plante(spids)spader fra Fiskars som jeg godt vil slå et slag for: de er lidt længere end de traditionelle spader og egner sig desuden bedre til at "skovle" jord med. Deres ergonomiske facon med dråbeformet tværsnit af skaftet og stabilt blad er klart et plus. Eneste minus er, at de er kolde at holde på om vinteren.

Aktiv Havepleje

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Åge, 27. februar 2009 kl. 14.52

Du skriver jo næsten selv, hvad årsagen er. Jeg citerer:
"Pludselig er nok for meget sagt, for det havde været i gang et stykke tid, men efterhånden hang spaden næsten ikke sammen mere,..."

Enhver ved at værktøjet skal være i orden, inden man går i gang. Jeg tror ikke den findes nogen producenter, som vil yde garanti, når skaden er forværret af, at man bare fortsætter arbejdet, efter man har opdaget en defekt.

Du kan jo heller ikke kræve et nyt dæk til bilen, fordi dækket er ødelagt, fordi du kørte videre, efter du opdagede at hjulet var punkteret, vel!

Think you lige abort

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil Døygaard, 27. februar 2009 kl. 18.31

Jeg er også i besiddelse af en spade, som mangler tre nitter nu.

I de to første indlæg fortælles ikke om, hvad jeg selv kan gøre-
Hvor køber jeg nye nitter – er "bare" at banke dem i hullerne?

Hilsen Bodil

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter, 27. februar 2009 kl. 19.49

Hallo du, john åge, mand øxeskaft. Hvis du ikke formår at svare ordentligt på et indlæg så klap i

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. februar 2009 kl. 20.21

Jeg har boret messingnitterne ud på min spade, og monteret maskinbolte som blev kørnet. Det pænt og det holder bare.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 27. februar 2009 kl. 22.36

Hej John Åge

Jeg anklager ikke firmaet for noget, giver blot et hint om, at man kan reparere spaden.

I øvrigt tror jeg, at det med ikke at få repareret noget i tide, er et problem, som vi kvinder har, hvis vi ikke selv kan reparere det.

Skal jeg gætte på at dine sokker ikke bliver stoppet, så snart stortåen titter igennem.

Mange hilsener
Karna

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 28. februar 2009 kl. 2.49

Hvis man kan reperere spanden selv er denne fremgangsmåde klart at foretrække. I den pågældende og som sådan også specifikke debat er sokker vel urelevante. peter andersen, her på siden holder vi en sober tone over for hinanden. Kn du ikke leve op til dette må du afstå fra at bruge disse fora.

Mvh Eivin (^_^)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 28. februar 2009 kl. 10.04

Og så har vi Eivin på banen igen. Denne gang med en kommentar til alt og alle.

MD

Nyt svar til emnet »Svejs spaden og den holder mange år«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Svejs spaden og den holder mange år«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider