Forum

Kommentarer til »Tyrkisk hassel – et godt klatretræ«

På denne side finder du kommentarer til teksten Tyrkisk hassel – et godt klatretræ. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bolette Crossland, 7. marts 2009 kl. 15.44

Ja, tyrkisk hassel er et virkelig dejligt træ.

Men jeg oplever, at det tit ikke giver frugter, og tænker at det måske kan være, fordi det skal fremmedbestøves ligesom vores hjemlige hassel – der er jo stadig langt mellem tyrkisk hassel i vore haver.

Er der nogen, som ved om det er tilfældet?

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens T., 7. marts 2009 kl. 16.10

Jeg har eksempler på at træer som giver nogenlunde med frugt uden fremmedbestøvning. Men det ser også ud til, at når der er andre træer i nærheden, er der flere nødder med gode kerner.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 7. marts 2009 kl. 21.14

Kender et stort gammelt træ i en have og det har aldrig givet nødder, så det kan være tilfældet.

Det må Lars Westergaard vide noget om. Spørg eksperterne.:-)
Hilsen
Anne Marie
PS undskyld Jens:-)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 8. marts 2009 kl. 7.30

Jeg har en tyrkisk hassel på ca. 15 år som forrige år gav masser af nødder. Nogle af dem blev sået og enkelte er da spiret, men da nødderne kan spire over flere år er der håb om flere. Den kan være bestøvet af alm hassel eller Coryllus maxima da de står ca 40 meter væk i sydvestlig retning.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 9. marts 2009 kl. 14.27

Helt enig med Jens og øvrige – det er er super træ, blot bør det ikke plantes, hvor det får for meget vind. F.eks. ikke ved et hushjørne i et nybyggerområde.

Træet er på alle årstider flot at se på og i øjeblikket er det bare barken der pynter.

Står nogle og mangler disse træer, har jeg såvel små på en halv meter og nogle på 2 meter til salg.

www.de-gamle-sorter.dk

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 9. marts 2009 kl. 15.44

Det er et træ som gør sig nyttigt på flere måder, og som sådan er det et træ som man godt kan sætte pris på!

Jeg har det selv i haven her i Bogense.

Mvh Eivin (^_^)

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Hansen, 6. november 2009 kl. 12.25

Træet sætter iøvrigt ikke så mange vildskud som hasselbusken gør, endnu et plus. vis man vil have nødder men undgå vildskud, vil jeg anbefale at man køber eller laver en podet udgave, den tyrkiske skal være grundstamme da den vokser langsomt. Lars Westergaard sælger sådanne eksemplarer.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. november 2009 kl. 14.55

Står nogle og mangler disse træer, har jeg såvel små på en halv meter og nogle på 2 meter til salg.

www.de-gamle-sorter.dk

Måske skal det lige nævnes at disse træer endnu ikke er velegnet til klatring endnu. (Bare for en kort bemærkning) Men over tid vil det forekomme.

Nyt svar til emnet »Tyrkisk hassel – et godt klatretræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Tyrkisk hassel – et godt klatretræ«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider