Forum

Kommentarer til »Deling af vintergækker efter blomstring«

På denne side finder du kommentarer til teksten Deling af vintergækker efter blomstring. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 24. marts 2009 kl. 21.36

Hvis man som jeg har rabarber mest for hyggens skyld, er det ret pænt hvis man planter vintergækkerne i raberbedet. Evt sammen med nogle blå krokus.

De kan sagtens nå at blomstre og samle kræfter inden rabarberne lukker for lyset, og man slipper for at blive iriteret over de visne blade fra vintergækkerne.

Jeg gravede en blok op og satte i en potte, så de kunne plantes lidt senere, så jeg var helt sikker på at jeg ikke ramte rabarberen.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Jespersen, 29. marts 2009 kl. 20.38

Del vintergækker efter blomstring.

Det har jeg gjort i mange år, da jeg har mange steder, at plante ud i. Venner og bekendte har fået,så nu er det svært at komme af med dem. Planterne skal jo omplantes engang imellem,da de ellers ikke bliver store o smukke. Løgene maser sig sammen, og bliver klemte og giver ikke så store blomster.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 18. august 2009 kl. 22.01

Da jeg har fødselsdag i februar, og gerne vil have friske blomster af egen avl på bordet til festen, graver jeg gerne en blok vintergækker op, og "planter" dem i et stort vinglas med noget mos som bordpynt.

Et par dage efter, tager jeg blomsterne af, og planter løgene ud i haven.

De bliver naturligvis lidt stressede af den behandling, men som regel overlever de.

Nyt svar til emnet »Deling af vintergækker efter blomstring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Deling af vintergækker efter blomstring«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider