Forum

Kommentarer til »Kan jeg lægge snittet halm mellem jordbær?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg lægge snittet halm mellem jordbær? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 21. april 2009 kl. 19.41

Jeg var faktisk i dag ude hos vores lokale gårdbutik, som handler med øko kød, æg og alle mulige slags frugt og grønt. Alt af egen avl.

Jeg ville købe en halm-balle for at lægge halm ud mellem mine jordbær. Men den gode grønsagsfarmer fortalte mig, at det måtte jeg ikke gøre før jordbærene var godt i gang med blomstringen, for halmen ville tiltrække kulde til planterne. Og at halmen kun bliver brugt af de prof avlere de sidste 14 dage før høst. Ikke pga ukrudt eller for at holde jorden fugtig, men kun for at holde jordbærene rene for jord.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. april 2009 kl. 0.05

Landmanden har jo ret – jeg glemte det aspekt i mit svar. Jeg tilføjer det lige i svaret.

Man jorddækker altid først, når jorden er blevet varm – og det er den sidst i maj- Det passer med 14 dage før høst. Men det er vigtigt at få lagt det ud, inden jordbærrene bliver store, for så knækker man dem af. Jeg lader halmen ligge resten af sæsonen, da det mindsker ukrudtet. Der hvor jeg skal have udløbere til at gro fast til nye planter, fjerner jeg det dog.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Kan jeg lægge snittet halm mellem jordbær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg lægge snittet halm mellem jordbær?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider