Forum

Kommentarer til »Kan gæs drikke sig ihjel og skal de have adgang til et vandhul for at formere sig?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan gæs drikke sig ihjel og skal de have adgang til et vandhul for at formere sig? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Penille Prehn-Mehlsen, 9. august 2003 kl. 0.38

Tusinde tak for svaret.

Jeg har MASSER af plads til gæssene, jeg vil overveje vandhullet for det forkommer mig at være meget unaturligt der ude på heden hvor jeg bor (græsset er heller ikke så godt hvilket der også efter bedste evne er taget højde for)
Men din malende beskrivelse af deres adfærd i vandet- trækker jo unægteligt lidt i den naturlige retning.

Og gæs er nogle fantastisk dejlige dyr at have sammenlignet med høns. Endnu engang TAK.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Hammerich Olsen, 12. oktober 2003 kl. 7.25

En lille kommentar ang. vandhul til gæs.

Jeg har et lille badekar, det er sådan en trekantet sandkasse af plastik, som jeg kommer frisk vand i hver dag. I sommerperioden to gange om dagen.Den er nem at rengøre og håndtere.

Mine gæs elsker den. Gasen kan stå på kanten og balancere og invitere damerne i badet.Det er der de parrer sig og gør sig rene.

Jeg har brugt den i 15 år både til liv -og slagtegæs. Har aldrig problemer med befrugtningen.

m.v.h.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit, 17. august 2004 kl. 23.26

Sådan et badekar har jeg også til mine gæs. det er genialt. Og de elsker, når der bliver fyldt frisk vand i; de hopper op med det samme og giver sig til at bade og gnaske i haveslangen.

Det er også praktisk, når man skal have gæssene med på besøg eller på ferie.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mathias, 18. april 2007 kl. 16.57

Hej jeg har et par toulouser gæs gående der hjemme, også ville jeg lige spørge om en toulouser gåsen selv udruger sine æg

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane Vestergård, 23. april 2009 kl. 9.09

Forlader grågåsen reden med gæslingerne umiddelbart efter klækningen?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 23. april 2009 kl. 9.13

Hej.

Kort svar: Ja.

Mvh. Hans

Nyt svar til emnet »Kan gæs drikke sig ihjel og skal de have adgang til et vandhul for at formere sig?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan gæs drikke sig ihjel og skal de have adgang til et vandhul for at formere sig?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider