Forum

Kommentarer til »Salamander i haven«

På denne side finder du kommentarer til teksten Salamander i haven. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Lundager, 26. april 2009 kl. 13.30

Dejligt...så fik jeg oplysninger om vores salamander, som vi har så mange af i vores have.

Hilsen Ulla

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Engermann, 10. maj 2009 kl. 12.40

Ved at læse artiklen fik jeg svar på, hvornår det er mest hensigtsmæssigt at omlægge/udbygge mit havedam, som i mange år har rummet et utal af salamandere og frøer (ingen fisk), som jeg gerne vil tage hensyn til.

Efteråret må vel være det rette tidspunkt?

Dammen var oprindeligt kantet med fliser, men da det gik op for mig, at dyrene ikke kunne komme på land, flyttede jeg fliserne (og nu ser dammen bestemt ikke pæn ud).

Har nogen herinde forslag til, hvor jeg kan finde ideer til en både pæn og for vanddyrenes landgang hensigtsmæssig kantning, uden at bassinfolien er synlig?

På forhånd tak!

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Christensen, 22. maj 2009 kl. 12.43

Er det nødvendigt med en pumpe til at rense vandet i havebassinet hvos man vil have salamndere i haven?

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Borg, 11. juni 2010 kl. 20.34

Vi har en del salamandere i vores havebassin sammen med guldfisk. Ænderne kommer forbi og bader en gang i mellem. Jeg skiftede dug i bassinet sidste år, satte nye fisk og i år er der så familieforøgelse med minimum 7 salamandere. Hvor kommer de fra? Kan det være, at mine slet ikke er oppe af vandet? Hvordan kan man skelne hunner fra hanner? Min nabo siger, at de er kommet med fuglene på deres ben?? griner lidt, men undrer mig dog;)

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Borg, 11. juni 2010 kl. 20.35

Har i øvrigt ingen pumpe eller rindende vand i mit bassin, blot en del vandplanter;) Til personen, som spurgte til dette;)

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend-Erik Engh, 24. oktober 2011 kl. 23.07

Vi er i den lykkelige situation, at vi har en masse salamandre i vores have. Desværre er de flyttet indenfor. Vores datter på 18 år er ikke begejstret og vil flytte. Hendes anneks har gæster min. 1 gang om ugen og hun er ved at blive desperat. Hvad kan vi gøre for at holde salamandrene ude af huset?

Billedet her er taget i vores vask. Jeg tømte en pose med kartofler ned i vasken og der var 2 sløve salamandre. Jeg bar dem lidt væk fra huset og håber bare, at de klarer vinteren.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Fauerholm, 18. april 2012 kl. 23.11

Jeg fandt 7 Salamandere under en pose jord jeg havde lagt oven på vores perlesten... kan du se dem her på billedet?
Er der tale om 2 forskellige arter, eller er det hanner og hunner, eller er det gamle og unge salamandere jeg har her på billedet?

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Fauerholm, 18. april 2012 kl. 23.13

Øv fik lagt det forkerte billede på først :) men de var ret svære at finde.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 19. april 2012 kl. 8.57

Jeg vil tror at de alle er lille vandsalamander, se her under "udseende": naturguide.dk/?page_id=178 og at der er unge og gamle, hunner, brune, og hanner de sorte.

(de "røde" på det øverste billede er de samme som på det nederste?)

Vi har selv salamandere i haven, men det er stor vandsalamander, som åbenbart gemmer sig mest alene.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Fauerholm, 20. april 2012 kl. 0.05

hej Vibeke...
Det er lidt svært at se på billedet, men det tror jeg ikke det er, jeg tror de to af dem er Stor Vandsalamandere, prøv at se flere billeder af dem her på min side www.fauerflora.dk/kan-du-finde-de-x-salamandere-i-stenene/

Nyt svar til emnet »Salamander i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Salamander i haven«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider