Forum

Kommentarer til »Pelargonier kan inddeles i typer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Pelargonier kan inddeles i typer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 14. maj 2009 kl. 7.13

"Der findes tusindvis af forskelige pelargonier" – jah det læser man mange steder. Man kan også melde sig i klubber og lære og læse mere – bytte stiklinger osv.

Når jeg kommer til planteskolerne her i Nordsjælland så findes der de sædvanlige 10 stk. f.eks. Dr. Ingrid, Mary og så de ensartede duftpelargonier. Hvor finder man (jeg) alle de spændende dværg- miniature- m.m.m. hvis altså ikke jeg skal til Århus i Den gamle by?

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 15. maj 2009 kl. 17.31

Hej

Prøv urtegartneriet.dk, de sælger mange forskellige duftpelargonier.

mvh
Mette

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eli Posselt, 19. maj 2011 kl. 10.32

Til Bente Munk. Hvis det stadig har interesse, så har jeg købt en del via internettet i Sverige, som er foran os her i Danmark hvad angår pelargonier og især med gamle sorter. Men ellers er Gartneriet Jensen, Herfølge en god mulighed, de har hundreder af forskellige sorter, og man kan bestille stiklinger hos dem og få dem tilsendt. Du kan finde dem på internettet.
Men ellers så se på Dba og Qxl, der er af og til nogle til salg. Der har jeg selv købt. Jeg har efterhånden ca. 50 forskellige både duftpelargonier og andre især gamle sorter og har også stiklinger i overskud.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 19. maj 2011 kl. 11.53

Kære Eli - tak for dine råd.
I mellemtiden har jeg adskillige gange været hos Jensen i Herfølge og har efterhånden fået samlet og byttet mig til 26 forskellige - minature, dværg o.lign.
Den blå avis har jeg ikke tænkt på og heller ikke Qxl. Har pt mange stiklinger jeg kunne bytte med.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eli Posselt, 19. maj 2011 kl. 12.26

Jeg er også interesseret i at bytte. Har godt nok ikke mange miniaturer og dværge men har en liste over mine sorter. Kontakt mig evt. på min e-mail: Eli.Posselt@hotmail.com

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. maj 2011 kl. 6.53

Man kan købe pelargonier fra England fra fribrex samt Gommer i Holland, der findes også et stort Fuchsia/pelargoniegartneri i Belgien som jeg selv har besøgt et par gange, om de stadig sender planter ved jeg ikke, jeg skal se om jeg kan finde deres adresse.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. maj 2011 kl. 7.36

Her er linket til dem i Belgien
www.fuchsia.be/nl/pelargoniums

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Merrild, 16. februar 2015 kl. 13.46

Hildegard von Bingen foreslår "engelsk ædelpelargonie, bertram (radix pyrethri)" mod bl.a. influenza.
Kender du/I den?

Nyt svar til emnet »Pelargonier kan inddeles i typer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pelargonier kan inddeles i typer«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider