Forum

Kommentarer til »Hvordan høster og tørrer jeg frøene fra ‘Gleisdorfer Ölkurbis’?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan høster og tørrer jeg frøene fra ‘Gleisdorfer Ölkurbis’? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise, 29. maj 2009 kl. 20.45

Er det kun frø fra denne sort, der egner sig til salatgræskarfrø og til brød?, Kan almindelige fra "halloween"græskar, ikke bruges?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lila, 31. maj 2009 kl. 15.20

Du kan spise frø fra alle slags pumpkin (Halloween) græskar. Forskellen ved Ölkurbis og nogle andre sorter som ''Lady Godiva'' er at deres frø er uden skal, altså skal de ikke afskalles før man spiser dem. Ölkurbis er specielt udviklet til oliepresning – jeg ved ikke om det ændrer deres spisekvalitet. Hvis du har alm. pumpkin-frø kan du tørre, evt. riste dem og spise dem uden skal (evt. også med, som denne der har skrevet til answers.yahoo.com):

"They can be eaten with the shell on or off. If you're going to use them in a baking recipe (like a nut bread) it's best to used ones that have the shell removed. Lots of people eat them with the shell still on as a snack food. They're very similar to sunflower seeds but the shell isn't nearly as hard. Every year when my family and I carve Halloween pumpkins we save the seeds and salt and roast them."

Nyt svar til emnet »Hvordan høster og tørrer jeg frøene fra ‘Gleisdorfer Ölkurbis’?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan høster og tørrer jeg frøene fra ‘Gleisdorfer Ölkurbis’?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider