Forum

Kommentarer til »Hvad gør jeg ved grådige larver af rød fyrrehveps?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør jeg ved grådige larver af rød fyrrehveps? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Laursen, 9. juni 2009 kl. 12.06

Lidt fra en undrende læser...

i Denne artikel skriver Sten Porse:
I øvrigt bør man måske forebygge fremtidige problemer med disse larver ved at opsætte fuglekasser med huller, som passer til mejser. Denne gruppe af fugle opføder nemlig deres unger med larver, og hvis der er mange kasser og drikkevand til stede mellem fyrretræerne, vil det være dem en smal sag at udrydde skadedyrene.

Men i en anden artikel på adressen: www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/138.html
Skriver selv samme Sten Porse:
Opsæt kasser til stære, og beskyt kragefugle, men forvent ikke, at mejserne vil æde larverne. De rejser nemlig forkroppen og gylper en dråbe harpiks op, og det er nok til at afskrække fuglene.

Det virker selvmodsigende...

Nyt svar til emnet »Hvad gør jeg ved grådige larver af rød fyrrehveps?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør jeg ved grådige larver af rød fyrrehveps?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider