Forum

Kommentarer til »Hvorfor bærer mit lille æbletræ ikke frugt endnu?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor bærer mit lille æbletræ ikke frugt endnu? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ellen Ludvigsen, 16. juni 2009 kl. 3.02

Hele beskrivelsen med små og "syge" frugter, krøllede blade og skadedyr svarer helt til mit lille Discovery æbletræ, som jeg overtog forholdsvis nyplantet samtidig med huset for tre år siden, og det gjaldt de første to år, men sidste år, kom der "rigtige" æbler af normal størrelse, og i år har det afsat rigtig mange blomster, så nu er det om at udtynde på fornuftig måde.

Jeg har en tyk støttepæl på stammen, som bøjede helt til jorden (jeg var bange for det var knækket) under en storm det første år jeg boede her, men ellers har træet ikke vist tegn på ikke at kunne bære de ret mange frugter på så ungt et træ (ca. 35–40 stykker), der kom sidste år – efter junifaldet.

Så du har ganske ret i, at det drejer sig om at give træet tid til at falde til og vokse, så kommer frugterne, når træet er klar til det nye liv som frugtværende – efter min erfaring i hvert fald. Og jeg kunne ikke drømme om at sprøjte mine frugttræer.

Nyt svar til emnet »Hvorfor bærer mit lille æbletræ ikke frugt endnu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor bærer mit lille æbletræ ikke frugt endnu?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider