Forum

Kommentarer til »Pelargonie«

På denne side finder du kommentarer til teksten Pelargonie. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per S., 21. august 2009 kl. 6.05

Kan man? og hvor? koebe froe til Pelargonia Dronning Ingrid
jeg ber i udlandet og har forgaeves medbragt stiklinger som doede men har endnu ikke givet op
venlig hilsen
per@skovholt.dk

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 21. august 2009 kl. 19.00

Hej Per nu er jeg ikke inde i alt det med frø af pelargonier, men det vil sikkert ikke være nemt at få frø af den, da pelargonier krydeser sig, det nemmeste vil være stiklinger

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 21. august 2009 kl. 21.59

Pelargonie Dronning Ingrid skal stiklingeformeres for at den stadig må kaldes Dronning Ingrid. Frøplanter af hybridiserede planter må aldrig kaldes med moderplantens navn, da afkommet kan variere og dermed skabe navne- og sortsforvirring.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frida Andersen, 18. oktober 2009 kl. 16.49

Engelsk pelargonie: skal de også skæres ned til marts ligesom de alm. pelargonier

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Mortensen, 9. juni 2011 kl. 8.53

Hej Per,
Som skrevet til dig privat, så har jeg brugt at importere små planter - i kufferten med dem, beskyttet af kraftig paprør eller andet hult udstyr (cykelhjelm er også brugt) - til vores bolig i udlandet.

Good luck!
Gitte

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Hansen, 3. juli 2014 kl. 20.21

Hej forum
Jeg er ny haveejer og har overtaget et bed fyldt med røde knoldpelargonier. Der er omkring 20 flotte planter. De er dog ikke lige min stil, så jeg vil skille mig af med dem. Jeg vil jo ikke bare kassere dem, men mon der er nogen der er interesseret i at aftage sådan nogle?
Louise

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 3. juli 2014 kl. 22.23

hej Louise,
Velkommen til. og tillykke med haven.
jeg tror altså det er knoldbegonier du har i det bed. hvis det er noget med knold.
af samme årsag får du nok ikke meget respons på dit indlæg, og det er også en gammel tråd, der ikke omhandler bytte/gives væk.
prøv igen. under kategorier (næsten øverst, til venstre) under frø og plantebytte :-)
hilsen Anne

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Hansen, 7. juli 2014 kl. 20.18

Tak Anne! Jeg prøver et andet sted. Mvh Louise

Nyt svar til emnet »Pelargonie«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pelargonie«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider