Forum

Kommentarer til »Beskæring af figen«

På denne side finder du kommentarer til teksten Beskæring af figen. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Leif Kristensen, 10. september 2009 kl. 22.45

Jeg Kunne godt tænke mig, at få at vide hvornår en figen er moden. Er den overmoden når den er blevet blå, og skallen er ved et revne, eller kan man sige den er moden når den er blevet blød. Jeg høster ca. 100 figner hvert år på mit 4,0m. høje træ, som står op ad en syd-østvent mur. Beliggenheden er nordjylland lidt uden før ålborg.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 11. september 2009 kl. 17.26

Hej

Min figne står i en potte, den er ca. 1½ meter høj og har en masse figner på. Den er ud af familien Moraceac, kan den sættes i jord uden at tildækkes?

Jeg har set op dr.dk/camillaplum hvordan hun laver henkogte blommer og figner, hun har et kæmpe fignetræ (et Bornholmsk) som er et af de få som kan stå på friland.

prøv og se udsendelsen...

hilsen hanne

Nyt svar til emnet »Beskæring af figen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Beskæring af figen«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider